هالک بانک ترکیه در دادگاه اولیه رسیدگی به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه ایران حاضر نشد

کدخبر: ۳۰۹۰۱۳
اقتصاد نیوز: دادستانی آمریکا هالک بانک ترکیه را یک «فراری» نامید چون این بانک در دادگاه اولیه رسیدگی به اتهام تلاش برای نقض تحریم های آمریکا علیه ایران حاضر نشد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ دادستانی آمریکا روز سه شنبه هالک بانک ترکیه را یک «فراری» نامید چون این بانک در دادگاه اولیه رسیدگی به اتهام تلاش برای نقض تحریم های آمریکا علیه ایران حاضر نشد.

مایکل لوکارد، دستیار وزیر دادگستری آمریکا در دادگاه فدرال در منهتن گفت دادستان های آمریکا وکیل این بانک را احضار کرده اند و عدم حضور این بانک در دادگاه نوعی اهانت به این دادگاه بوده است. وی گفت دادستان ها زمان بیشتری به بانک برای پاسخگویی می دهند ولی اگر همچنان از حضور در دادگاه امتناع کند جریمه خواهد شد.

 این جریمه برای عدم حضور این بانک در دادگاه خواهد بود و ربطی به جریمه ای که به خاطر اتهامش باید بپردازد ندارد.

  ریچارد برمن، قاضی دادگاه منطقه ای آمریکا که مسئول این پرونده است گفت دو هفته دیگر به این بانک فرصت می دهد.

 وکیل هالک بانک گفت از طرف بانک اجازه قبول احضاریه و حاضر شدن در دادگاه را نداشته است.

 دادستان فدرال آمریکا در منهتن در شانزدهم اکتبر این بانک را به برخی جرایم  مانند دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کرد. هالک بانک این اتهام را در راستای تحریم های واشنگتن علیه آنکارا به خاطر تهاجم نظامی ترکیه به سوریه دانست و رئیس جمهور ترکیه این اقدام را زشت و غیرقانونی خواند.

 این اتهامات بخشی از پرونده ای است که در 2016 با دستگیری رضا ضراب در میامی علنی شد.وی یک تاجر طلای ایرانی-ترک است که متهم است همراه هالک بانک در طرح دور زدن تحریم های ایران با معاملات جعلی غذا و طلا دخالت داشته است.

 اردوغان در آن زمان این پرونده را یک حمله سیاسی به دولتش خواند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید