اظهارنظر رئیس کل گمرک درباره شایعه ورود ذرت آلوده

کدخبر: ۳۱۱۷۴۳
رئیس کل گمرک تاکید کرد که حتی یک گرم ذرت آلوده وارد کشور نشده است.
اظهارنظر رئیس کل گمرک درباره شایعه ورود ذرت آلوده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مهدی میراشرفی درباره شایعات درباره ورود ذرت آلوده به کشور اظهار داشت: در موضوع ورود کالاهای بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی ایران یکی از سخت‌ترین مقررات دنیا را دارد. بیشتر کشورها برای تشخیص سلامت یک کالا در گمرکات یک مرجع دارند اما به‌دلیل اهمیت صحت و سلامت این‌گونه کالاها در ایران سه مرجع نظر می‌دهند.

رئیس کل گمرک یادآور شد: قرار بود در سال ۹۱ بیست هزار تن ذرت و در سال ۹۶ و ۹۷ صد و بیست و پنج هزار تن از طریق گمرک بندر امام خمینی وارد کشور شود، اما مراجع ذیصلاح سلامت آن را تأیید نکردند و در مجموعه این ۱۴۵ هزار تن در بندر امام خمینی متوقف شده و حتی یک گرم از آن وارد کشور نشده که مهمترین علت آن سختگیری درباره سلامت این کالاها و مقررات مربوط به آن است و اجازه ترخیص داده نشده است.

وی درباره اینکه این شایعات را حتی به بلال‌های موجود در بازار هم ارتباط می‌دهند تصریح کرد: محموله ذرتی که در بندر امام‌خمینی متوقف شده بخش اعظم آن دانه شده و برای خوراک دام بود اما بلال‌های موجود در بازار تولید داخل است و ربطی به آن محموله ندارد بنابراین نباید این بحث‌ها باعث نگرانی شود. به هیچ عنوان هیچ ذرت آلوده‌ای از طریق گمرکات وارد کشور نشده و نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید