آخرین تحولات بازار مسکن پایتخت+جدول قیمت

کدخبر: ۳۱۲۲۹۱
اقتصادنیوز: برخی مشاوران املاک از بازگشت تدریجی متقاضیان مصرفی به بازار خبر می‌دهند.
آخرین تحولات بازار مسکن پایتخت+جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز  بازار خرید و فروش املاک طی ماه‌های گذشته به دلیل افزایش شدید قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی از سوی مالکان و بیشتر شدن شکاف قدرت خرید متقاضیان و قیمت‌های موجود در بازار، در یک کمای معاملاتی به سر می‌برد.

به‌طوری که بررسی و مقایسه حجم معاملات خرید و فروش منعقد شده در ۲۲ منطقه شهر تهران در ماه‌های اخیر با دوره‌های مشابه نشان می‌داد: افت شدید حجم معاملات در چندماه گذشته، طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

کاهش حجم معاملات ماهانه در شهر تهران به کمتر از ۳ هزار فقره تقریبا در هیچ یک از دوره‌های رکودی بازار مسکن نیز مشاهده نشده است. در این میان وضعیت برخی مناطق شهر تهران درخصوص رکود نرخ معاملاتی نسبت به سایر مناطق بدتر است. به‌طوری که مطابق با آمار منتشر شده، حجم معاملات خرید و فروش در برخی مناطق در طول یک ماه به کمتر از ۱۰۰فقره رسیده است.

در این میان اما برخی مشاوران املاک با اشاره به ثبات نسبی قیمت در برخی مناطق عنوان می‌کنند: به تدریج برخی متقاضیان مصرفی در بازار پروسه جست‌و‌جوی خود را از سر گرفته‌اند. به گفته آنها، اگرچه همچنان تعداد معاملات منعقد شده کم است اما مراجعه مجدد برخی از متقاضیان که طی یکی دو ماه اخیر از بازار عقب‌نشینی کرده بودند نشان می‌دهد برخی از متقاضیان به ایجاد وضعیت ثبات در بازار مسکن امیدوار شده‌اند. در جدول نبض بازار امروز، گروهی از آپارتمان‌های مسکونی با زیربنای ۷۵ تا ۱۰۰ مترمربع معرفی شده‌اند که البته مطابق با بررسی‌ها، قیمت پیشنهادی برای برخی از آنها از میانگین قیمت منطقه بالاتر است.

07-03

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید