چه خبر از بازار لوازم خانگی؟

کدخبر: ۳۱۲۳۱۶
اقتصاد نیوز: بازار لوازم خانگی برخلاف ماه های گذشته که التهابات زیادی را شاهد بود، این روزها در آرامش نسبی به سر می برد و از نظر کارشناسان با ورود محصولات و برندهای جدید به بازار، این آرامش تداوم خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در این زمینه،می گوید: اکنون بازار آرام و باثباتی را در لوازم خانگی شاهد هستیم، قیمت ها به تعادل رسیده و عرضه و تقاضا در مقایسه با ماه های گذشته، خود را بهتر در بازار پیدا کرده است.

«علیرضا موسوی‌مجد» در گفت وگویی افزود: اکنون مشکلی بابت عرضه کالاها وجود ندارد و تولیدکنندگان هر آنچه تولید می شود را به بازار عرضه می کنند.

وی بیان داشت:‌ در مقایسه با ماه های گذشته تقاضای کاذب کمتری را در بازار شاهد هستیم و افرادی که مصرف کننده واقعی هستند برای خرید یا تامین جهیزیه مراجعه می کنند.

بازار لوازم خانگی، آرام و با ثبات

این مقام صنفی در عین حال گفت: کالاهای قاچاق و لوازم خانگی با نام بانه همچنان در بازار موجود است و در سایت ها و فضای مجازی تبلیغات وسیعی در مورد آنها انجام می شود، هرچند سهم این دسته از کالاها در بازار رو به کاهش است.

وی پیش بینی کرد تا چند ماه آینده و حتی برای ایام پایانی سال به‌ویژه با ورود محصولات و برندهای جدید نیز شرایط خوبی را در بازار شاهد باشیم.

موسوی مجد ادامه داد: قیمت لوازم خانگی تولیدی شرکت ها در سامانه ۱۲۴.ir وزارت صنعت، معدن و تجارت موجود است و استقبال خوبی نیز از سوی مردم از کالاها وجود دارد.

بازگشت برندهای کره ای و گرم شدن تنور رقابت تولید

«مرتضی میری» ‌ رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی نیز ضمن تایید ثبات بازار لوازم خانگی، خاطرنشان کرد:‌ قیمت ها از حدود اردیبهشت و خرداد ماه امسال تغییری نداشته است.

این مقام صنفی گفت: برخی تولیدکنندگان بزرگ تخفیف های خوبی برای محصولات خود قرار داده‌اند و بطور نمونه تلویزیون‌های ۵۰ اینچی با متوسط قیمت چهار میلیون تومان، این روزها با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می شود.

وی یادآور شد:‌ با توجه به اینکه دولت بابت واردات پنل های تلویزیون، ارز نیمایی در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد، قیمت تلویزیون به حد مطلوب و قابل قبولی رسیده است.

میری بیان داشت:‌  برندهای کره ای ال. جی، سامسونگ و دوو که در ماه های گذشته از بازار کشورمان خارج شده بودند، در حال بازگشت هستند، به طوری که دوو تولید خود را از سر گرفته و دو برند دیگر با شعار «دوباره برمی گردیم» به زودی قرار است تحت نام و برند جدید به تولید بپردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اکنون تولید لباسشویی در شرکت‌های یاد شده به حد انبوه رسیده، به زودی تولید یخچال و ساید را آغاز می کنند و تا آخر سال ظرفشویی های تولیدی آنها نیز وارد بازار می شود.

رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی ادامه داد:‌با توجه به ثبات قیمت ارز نیمایی، کمترین حباب را در قیمت این کالاها شاهدیم و رقابت بین تولیدکنندگان به‌ویژه با بازگشت برندهای کره ای می تواند اندک حباب موجود را تخلیه کند.

وی گفت:‌ اکنون کالا به اندازه کافی در فروشگاه ها موجود است و کمبودی وجود ندارد و با افزایش رقابت شرکت ها در هفته ها و ماه های آینده، حتی کاهش قیمت ها را در ایام پایانی سال و شب عید شاهد باشیم.

 بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۵۹۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در نیمه نخست امسال و رشد ۱۳.۶ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه آمارهای یادشده، از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۲۹۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد. این آمار در مقایسه با ۲۵۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه تولید نیمه نخست پارسال ۱۳.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در این مدت ۵۶۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه کولر آبی نیز تولید شد که حاکی از رشد ۲.۱ درصدی آن در مقایسه با دوره ۶ ماه نخست پارسال است.

در مدت یاد شده اما تولید تلویزیون رشد منفی را تجربه کرد و با افت ۹ درصدی در مقایسه با نیمه نخست پارسال به ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید