ثروتمندترین افراد در کشورهای مختلف جهان را بشناسید

کدخبر: ۳۱۲۳۳۴
اقتصاد نیوز: با افزایش اخیر قیمت سهام شرکت مایکروسافت، بیل گیتس جای جف بزوس را در صدر ثروتمندان گرفته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ در حال حاضر ۱۵۸.۳ تریلیون دلار ثروت در اختیار ۱۰ درصد ثروتمند جهان قرار دارد. از سال گذشته شمار افراد ثروتمند جهان ۱.۱ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. بیشترین کاهش در استرالیا، انگلیس و ترکیه و بیشترین افزایش در آمریکا و چین مشاهده شده است.

افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی و نوسانات بازار باعث شده است علاوه بر کاهش رشد اقتصادی در سراسر جهان، ثروتمندان نیز با کاهش ثروت خود مواجه شوند. برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ میزان ثروت میلیاردرهای جهان با کاهش مواجه شده است و ثروت آن ها با ۴.۳ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۸.۵ تریلیون دلار رسیده است. در حال حاضر شمار افراد دارای ۱۰۰ میلیون دلار ثروت و بیشتر به ۴۶.۸ میلیون نفر رسیده است. هم چنین ۴۸۳۰ نفر نیز ۵۰۰ میلیون دلار یا بیشتر ثروت دارند.

در ادامه با ثروتمندترین افراد در کشورهای مختلف آشنا می‌شوید:

سنگاپور

طبق برآورد مجله فوربس ثروت ۵۰ فرد ثروتمند سنگاپوری به نسبت سال قبل ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده و به ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده است .در حال حاضر ژانگ یونگ-  دارای بزرگ ترین رستوران های زنجیره ای چین به نام " های دیلائو" است که ۴۶۶ شعبه در چین، ژاپن، آمریکا، کره جنوبی و سنگاپور دارد. ثروت این فرد ۱۳.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

هند

موکاش آمبانی که مدیر عامل غول انرژی هند یعنی " ریلاینس اینداستریز" است، ثروتمندترین فرد هند لقب گرفته است. او اخیرا وارد حوزه ارائه خدمات ارتباطی موبایل نیز شده است و ثروت وی در حال حاضر ۵۱.۴ میلیارد دلار برآورد می شود.

ژاپن

تاداشی یانای یکی از ثروتمندترین میلیاردرهای خودساخته در جهان که بنیان گذار برند لباس "یونیک لو" نیز هست. وی از سال ۲۰۱۶ تاکنون همواره ثروتمندترین فرد ژاپن بوده و ۷۰ سال سن دارد. ثروت وی ۲۴.۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

چین

مدیرعامل فروشگاه اینترنتی علی بابا ثروتمندترین فرد است. ثروت تا پایان سپتامبر ۲۰۱۹ حدود ۳۸.۲ میلیارد دلار برآورد شده بود.

آمریکا

بیل گیتس- بنیان گذار و مدیرعامل مایکروسافت- این هفته موفق شد با پشت سر گذاشتن جف بزوس- مدیرعامل و بنیان گذار آمازون- به ثروتمندترین فرد آمریکا و جهان تبدیل شود. بیل گیتس در حال حاضر ۱۱۰ میلیارد دلار و جف بزوس ۱۰۹ میلیارد دلار ثروت دارند.

فرانسه

برنارد آرنو- مدیرعامل برند "لوئی ویتون"- با ۱۰۳ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد در فرانسه و اروپا محسوب می شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید