کنترل قیمت‌ها در سایه بازرسی‌های روزانه

کدخبر: ۳۱۲۳۵۸
اقتصادنیوز: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت به بهانه تغییر نرخ بنزین در بازار رصد می‌شود و چهار هزار بازرس از سازمان حمایت و اتاق اصناف در سطح کشور روزانه ۳۰ هزار مورد بازرسی میدانی را برای کنترل قیمت‌ها انجام خواهند داد.
کنترل قیمت‌ها در سایه بازرسی‌های روزانه

به‌گزارش اقتصادنیوز، در گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت «حسین مدرس خیابانی»  در  سومین جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: در خصوص کنترل بازار در راستای اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین علاوه بر این گشت های مشترک، سازمان تعزیرات حکومتی نیز با ۱۵ هزار بازرس در قالب هشت هزار اتحادیه، قیمت‌ها را در بازار رصد می کند.

وی ادامه داد: ستاد ویژه تنظیم بازار برای رصد قیمت ها در شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در تمام استان‌ها نیز قیمت‌ها را به دقت بررسی می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه کالاها در بازار فراوان است و هیچ گونه کمبود کالایی در کشور وجود ندارد، افزود: در تامین کالاهای ضروری و اساسی هیچگونه مشکلی وجود ندارد به میزان کافی کالاها ذخیره سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: عرضه کالا و ارائه تخفیف و حراج‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مانند قبل ادامه دارد و کنترل بازار از طریق سامانه‌های رصد کالا، قیمت و سامانه اعلام موجودی ادامه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران پشتیبان اجرای این طرح است و تولید کنندگان نیز از این طرح اعلام حمایت کردند تا افزایش قیمت صورت نگیرد.

هماهنگی با وزارت نفت برای سهمیه‌های حمل و نقل درون شهری

مدرس خیابانی بیانکرد: در حال حاضر بخشی از نگرانی ما مربوط به حمل و نقل درون شهری است که برای رفع آن هماهنگی‌هایی با وزارت نفت انجام شده  و باید طوری برنامه ریزی شود تا سهمیه‌بندی بنزین شامل همه ذینفعان در بخش حمل و نقل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید