امشب کمک معیشتی 55 هزار تومانی واریز می شود

کدخبر: ۳۱۲۴۸۵
اقتصاد نیوز: واریز کمک معیشتی برای ۲۰ میلیون نفر از ۶۰ میلیون، از امشب آغاز می‌شود و باقی مانده این افراد تا اوایل هفته آینده به صورت کامل کمک معیشتی دریافت خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان، همزمان با افزایش نرخ بنزین از بامداد ۲۴ آبان ماه، مقرر شده تا پول حاصل از افزایش قیمت بنزین به حدود ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار (بیش از ۶۰ میلیون نفر) که در گروه هدف قرار دارند از امروز پرداخت شود.

این کمک معیشتی برای تقویت سبد خانوار‌های کم درآمد از سوی دولت پرداخت می‌شود که مبلغ طرح حمایت معیشتی بر مبنای بُعد خانوار و از ۵۵ هزار تومان تا سقف حداکثر ۲۰۵ هزار تومان به ازای هر خانوار پرداخت خواهد شد در حالی که یارانه نقدی بر مبنای هر فرد پرداخت می‌شود.

به خانوار‌های تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

حسن روحانی رئیس جمهور عصر روز گذشته در جلسه هیات دولت گفت: اساس و هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوار‌های متوسط و کم درآمد است که در شرایط تحریم اقتصادی، به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند.

وی در ادامه افزود: برای این کار سه راه بیشتر نداریم، یا باید مالیات مردم را افزایش دهیم و از محل درآمد حاصل از آن پرداخت‌ها را انجام دهیم، یا باید نفت بیشتری صادر کنیم و از محل آن این هزینه‌ها را تامین کنیم و یا باید از یارانه‌ها بکاهیم و از محل آن به خود مردم نیازمند برگردانیم.

روحانی تاکید کرد: در محاسبات به اینجا رسیدیم که ۶۰ میلیون نفر از جامعه ما، نیازشان از آن ۲۲ الی ۲۳ میلیون بیشتر است و لازم است به ۶۰ میلیون نفر که حدود ۱۸ میلیون خانوار می‌شود، ماهانه کمک کنیم.

به گفته وی پرداخت کمک معیشتی از سوی وزارت رفاه به حدود ۲۰ میلیون جمعیت معادل یک سوم جمعیت ۶۰ میلیون را به افراد از امروز آغاز می‌شود، در نوبت بعدی تا پایان هفته، ۲۰ میلیون دیگر را پرداخت کند و اوایل هفته آینده ۲۰ میلیون سوم. به همه ۶۰ میلیون نفری که اعلام کردیم تا اوایل هفته آینده وجه مورد نظر پرداخت خواهد شد.

رئیس جمهور یادآور شد: اگر بعد از پرداخت هفته آینده، افرادی بودند که خودشان را نیازمند می‌دانند و در این لیست نبودند و به آن‌ها پرداخت نشده، مرجع آن‌ها وزارت رفاه است.

با این تفاسیر واریز بسته معیشتی ۲۰ میلیون از ۶۰ میلیون نفر نیازمند شناسایی شده از سوی وزارت رفاه از امشب آغاز می‌شود و تا اوایل هفته آینده تمامی افراد که نیازمند شناخته شده اند سری اول کمک معیشتی را دریافت می‌کنند و سایر افراد در صورت جای نگرفتن در لیست وزارت رفاه می‌توانند نسبت به این موضوع اعتراض کنند و پس از ابراز صلاحیت در لیست دریافت کمک معیشتی قرار بگیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید