قیمت نفت در بازار جهانی برای دومین روز متوالی کاهش یافت

کدخبر: ۳۱۲۶۵۳
اقتصاد نیوز: قیمت نفت با بی‌قراری سرمایه گذاران نسبت به پیشرفت محدود مذاکرات تجاری آمریکا و چین برای لغو تعرفه‌ها، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۲ سنت یا معادل ۰.۱۹ درصد کاهش یافت و به  ۶۲ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز ۱۰ سنت یا ۰.۱۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید.

یک منبع آگاه دولتی چین روز دوشنبه به شبکه CNBC‌ گفت: در پکن نسبت به چشم انداز یک توافق تجاری بدبینی وجود دارد و مقامات چینی از اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر این که هیچ توافقی برای حذف تعرفه‌ها وجود ندارد، برآشفته شده اند.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره اظهار کرد:  ما شب گذشته گزارش‌هایی از بدبینی در پکن داشتیم. عدم اعلام توافق میان آمریکا و چین واقعا برای چشم انداز تقاضا نگران کننده است. بازار نسبت به مذاکرات تجاری بسیار عصبی است.

جنگ تجاری ۱۶ ماهه میان دو ابرقدرت اقتصاد که بزرگترین مصرف کنندگان نفت در جهان هستند، باعث کندی رشد اقتصادی در سراسر جهان شد و دورنمای تقاضا برای نفت را تیره کرد.

در این بین، نظرسنجی رویترز از تحلیلگران نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی رشد کرده است. نتایج این نظرسنجی قیمتهای نفت را دچار فشار کاهشی کرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA اظهار کرد: تا زمانی که نشانه واقعی از رشد اقتصاد جهانی یا تمدید پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس مشاهده نشود، نفت وست تگزاس اینترمدیت برای بازگشت به مرز ۶۰ دلار با دشواری مواجه خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تولید نفت خام هفت منطقه بزرگ شیل این کشور در دسامبر ۴۹ هزار بشکه در روز رشد کرده و به رکورد ۹.۱۳ میلیون بشکه در روز صعود کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید