مخالفت روسیه با کاهش تولید نفت

کدخبر: ۳۱۲۷۹۷
اقتصاد نیوز: روسیه در نشست صادرکنندگان نفت که ماه میلادی آینده در وین برگزار می شود با ادامه سطح فعلی کاهش تولید موافقت خواهد کرد اما موافق کاهش بیشتر تولید نیست.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ 3 منبع مطلع گفتند، بعید است روسیه در نشست صادر کنندگان نفت که ماه آینده در وین برگزار می شود با کاهش بیشتر تولید موافقت کند، اما ممکن است برای حمایت از عربستان با ادامه سطح فعلی کاهش تولید موافقت کند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قرار است روز 5 دسامبر در مقر خود در وین تشکیل جلسه دهد و پس از ان نشستی میان اوپک و متحدانش از جمله روسیه برگزار شود.

همچنین قرار است روز 5 دسامبر عربستان قیمت پیشنهادی خود را برای سهام شرکت آرامکو ارائه نماید. قیمت نفت در آن مقطع زمانی احتمالا نقش بسیار مهمی در قیمت گذاری سهام شرکت آرامکو خواهد داشت.

منابع مطلع گفتند، اوپک و متحدانش نگران تضعیف رشد تقاضا برای نفت در سال 2020 هستند.

استدلال روسیه این است که کاهش داوطلبانه تولید نفت در ماه های سرد زمستان به ویژه در غرب سیبری که دو سوم تولید نفت روسیه در آن منطق انجام می گیرد و بخش عمده سکوهای نفتی این کشور را در خود جای داده اقدامی دشوار است.

به گفته کارشناسان، بستن یک چاه نفت در وضعیت سرما و یخبندان می تواند موجب انفجار چاه شود. اما در عین حال این ریسک وجود دارد که با برودت شدید هوا و رسیدن دما منفی 50 درجه سانتیگراد، تولید به صورت اجباری کاهش یابد.

زمانی که در ژانویه 2017 توافق کاهش تولید آغاز شد، روسیه به تدریج شروع به اجرایی کردن تعهدات خود کرد و تنها در ماه می آن سال بود که به تبعیت کامل از تعهداتش دست پیدا کرد.

یک منبع آگاه گفت: «ما انتظار داریم در نشست ماه دسامبر گفت وگوهای جدی ای در جریان باشد. روسیه با کاهش تولید در فصل زمستان موافق نیست.» وزارت نفت روسیه به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید