حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی سال آینده چقدر افزایش خواهد یافت؟

کدخبر: ۳۱۳۰۷۰
اقتصادنیوز:عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: در سال ۹۹ حقوق و مزایا در شرکت‌های دولتی حدود ۱۵ درصد رشد خواهد کرد و کل افزایش بودجه شرکت ها ۹ درصد خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمد حسینی درباره جزییات لایحه بودجه شرکت‌های دولتی که  اخیرا به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شده است، گفت: این لایحه نسبت به سنوات قبل تغییرات قابل توجهی دارد و بر این اساس، دولت طبق مصوبات پیشین مجلس، عملکرد شرکت‌های دولتی در سال ۹۸، عملکرد شش ماهه سال ۹۸ و همچنین بودجه پیشنهادی سال ۹۸ را در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه قرار داده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های مقدماتی، چهار شرکت مربوط به حوزه بیمه سلامت و غیره به لیست شرکت‌های دولتی در سال ۹۹ اضافه شده و چهار شرکت نیز از این فهرست حذف شده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مصوبات مربوطه در لایحه شرکت‌های دولتی و همچنین بودجه‌های تفضیلی به طور جداگانه به کمیسیون ارائه شده است، گفت: با توجه به راه اندازی سامانه‌هایی که پیش از این با تکلیف قانون ایجاد شده بود، میزان واقعی حقوق و دستمزدها در شرکت‌های دولتی مشخص شده است. همچنین در سال ۹۹ حقوق و مزایا در شرکت‌های دولتی حدود ۱۵ درصد رشد خواهد کرد و کل افزایش بودجه شرکت‌ها در سال بعد نزدیک به ۹ درصد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نحوه افزایش حقوق‌ها در بودجه‌ سال ۹۹، گفت: از آنجایی که در قانون بودجه سنواتی میزان افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان همسان و متناسب با نرخ تورم است، فاصله حقوقی بازنشستگان و شاغلان همچنان باقی مانده است.

وی ادامه داد: دولت در برنامه ششم توسعه مکلف شد، اقدامات لازم برای کاهش فاصله حقوقی بازنشستگان و شاغلان را انجام دهد اما به دلیل شرایط کشور به طور عملی اتفاق چندانی نیفتاد.

حسینی با بیان اینکه در سال‌های اخیر قدرت خرید مردم موجب شده بازنشستگان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند، گفت: از آنجایی که باید واقع‌بینانه عمل کرد بهتر است در بودجه سال ۹۹ به جای افزایش حقوق شاغلان، اعتبارات را به سمت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سوق داد و دولت منابع پایداری برای تحقق این امر پیش‌بینی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید