بازار سهام منتظر خبری جدید

کدخبر: ۳۱۳۱۵۰
اقتصاد نیوز: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سهام منتظر خبر جدیدی در حوزه‌های مختلف است گفت: شرایط بسیار منفی و ریزشی برای کلیت بازار نمی‌توان متصور بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبنا؛ محمدرضا کریمی با اشاره به شرایط کنونی بازار سرمایه و تعادلی که در این بازار بوجود آمده است، گفت: با توجه به این شرایط در حال حاضر از رشدهای شارپی و پیاپی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها خبری نیست.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس استراتژی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بورس تغییر کرده و هم شرکت‌هایی که از نظر بنیادی شرایط خوبی دارند مورد اقبال بازار هستند و هم این که بخشی از نقدینگی به سمت شرکت‌های کوچک روانه شده است.

وی با اشاره به این که در چند هفته گذشته شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها اصلاح قابل توجهی را تجربه کردند، ادامه داد: در این مدت بازار اصلاح قیمتی داشت و حالا که از این دیدگاه بازار اصلاح خود را کرده، این روزها اصلاح زمانی در بازار سهام در حال سپری شدن است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چرا سهام شرکت‌های کوچک در این شرایط مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفته است، تصریح کرد: به طور سنتی در شرایط اصلاحی که بازار داشته باشد و این اصلاح پایان یابد، یکی از مولفه‌های سرمایه‌گذاری برای معامله‌گران شرکت‌هایی هستند که بیشترین کاهش را داشته باشند.

وی گفت: ضمن این که سهام کوچکتر بدلیل نیاز به نقدینگی اندک برای از سرگیری روند رو به رشد، در این شرایط بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرند و البته این موضوع را نیز باید اضافه کرد که در شرایط منفی بازار عرضه‌های بیشتری از سوی حقوقی‌های بازار صورت می‌گیرد که این موضوع در خصوص شرکت‌های کوچک مصداق ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از موضوعات مورد توجه این روزهای بازار موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی‌ها است که بویژه در گروه بانکی این موضوع از سوی بانک مرکزی به عنوان سرمایه‌گذاری‌ها پذیرفته نمی‌شود، و به همین جهت برخی از نمادهای معاملاتی در این گروه از این اتفاق تاثیر منفی پذیرفته‌اند.

وی گفت: بجز موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، بازار سهام منتظر خبر جدیدی در حوزه‌های مختلف هستند تا از این طریق بتوانند روند صعودی خود را از سر بگیرد. ضمن این که شرایط بسیار منفی و ریزشی هم برای کلیت بازار نمی‌توان متصور بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید