رشد اقتصادی سوئیس و اتریش افزایش یافت

کدخبر: ۳۱۴۶۲۶
اقتصاد نیوز: اقتصاد سوئیس در سه ماهه سوم سال ۰.۴ درصد رشد کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، رشد اقتصادی سوئیس در سه ماهه سوم امسال در شرایطی به ۰.۴ درصد رسید که پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد اقتصادی ۰.۳۵ درصدی این کشور داشت. این رشد هم‌چنین ۰.۱ درصد بیشتر از رشد ثبت شده این کشور در سه ماهه دوم سال جاری بوده است. این رشد اقتصادی که چهارمین رشد اقتصادی فصلی متوالی مثبت سوئیس محسوب می‌شود بیش از همه متکی به مخارج دولتی و افزایش سرمایه‌گذاری‌های ثابت بوده است. مخارج بخش ساخت و ساز نیز طی این مدت به طرز محسوسی تقویت شده است.

مخارج دولت طی این مدت ۰.۵ درصد افزایش یافته است که ۰.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه قبل است. تقاضای خارجی برای کالاهای ساخت سوئیس نیز در این مدت کمک زیادی به رشد این کشور داشته است. صادرات سوئیس در سومین فصل سال ۰.۷ درصد و واردات این کشور ۱.۱ درصد رشد داشته است.

تا پایان دوازده ماه منتهی به سه ماهه سوم، اقتصاد سوئیس ۱.۱ درصد رشد کرده است. اقتصاد سوئیس سال گذشته رشد ۰.۶ درصدی و در سال ۲۰۱۷ رشد ۱.۶ درصدی را تجربه کرده بود.

متوسط رشد اقتصادی فصلی سوئیس در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۴۴ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه پایانی سال ۱۹۹۹ با ۲.۴ درصد و پایین‌ترین نرخ رشد ثبت شده نیز رشد منفی ۱.۹ درصد سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۸ بوده است.

از طرف دیگر رشد اقتصادی دیگر کشور آلمانی زبان یعنی اتریش در سه ماهه سوم امسال در شرایطی به ۰.۲ درصد رسید که این رشد در مقایسه با رشد ثبت شده این کشور در سه ماهه دوم سال جاری تغییری نکرده است. این رشد اقتصادی کمترین رشد از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود بیش از همه تحت تاثیر افزایش ۰.۷ درصدی رشد صادرات قرار گرفته است. واردات نیز طی این مدت به میزان ۰.۷ درصد بیشتر شده است.

متوسط رشد اقتصادی فصلی اتریش در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۴۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه پایانی سال ۱۹۹۷ با ۱.۱ درصد و پایین‌ترین نرخ رشد ثبت شده نیز رشد منفی ۱.۴ درصد سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۸ بوده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید