شهرداری فروش صندلی اتوبوس‌ها را تکذیب کرد

کدخبر: ۳۱۵۱۴۶
معاون حمل‌ونقل شهردار تکذیب کرد: بلیت اتوبوس یک ریال هم گران نمی‌شود؛ صندلی‌های اتوبوس‌رانی شهری متعلق به همه مردم است.
شهرداری فروش صندلی اتوبوس‌ها را تکذیب کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در پی انتشار اخباری مبنی بر فروش یا رزرو صندلی های اتوبوس، محسن پورسیدآقایی با تکذیب خبر فروش صندلی اتوبوس‌ها گفت: هیچ طرحی برای افزایش هیچ‌گونه هزینه‌ای به شهروندانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند نداریم و بلیت اتوبوس هم تا پایان امسال ریالی افزایش نخواهد یافت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توضیح نامناسب و شیطنت یک خبرگزاری در فضای ملتهب فعلی باعث بدفهمی از یک ایده استارت‌آپی شد، گفت: اصلا شهرداری قرار نیست چیزی را در خدمات موجود خود تغییر دهد. بلکه یک شرکت خصوصی تقاضای راه‌اندازی یک سیستم اتوبوس‌رانی اینترنتی داده که می‌تواند بخشی از مینی‌بوس‌های نو و احتمالا سرویس‌های دربستی موجود را با استفاده از اپلیکیشن به ظرفیت موجود حمل‌ونقل عمومی اضافه کند.

معاون شهردار تهران افزود: این ایده شبیه کاری است که در تاکسیرانی اینترنتی انجام می‌شود. با این تفاوت که اتوبوس دنبال مسافر نمی‌رود، بلکه در ایستگاه خاص آن‌ها را سوار می‌کند. تعداد مسافر هم حداکثر باید به تعداد صندلی‌های اتوبوس یا مینی‌بوس باشد.

وی در پایان تصریح کرد: بار دیگر تاکید می‌کنم که کسی بیخود نگرانی درست نکند. اتوبوس‌رانی چه خصوصی و چه بی‌آرتی حق ندارد یک ریال به قیمت بلیتش اضافه کند. خطوط موجود اتوبوس‌رانی و صندلی‌ها هم متعلق به همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد چه با پول و چه بدون پول، صندلی اتوبوس‌های فعلی را رزرو یا اختصاصی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید