افزایش نرخ اشتغال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

کدخبر: ۳۱۵۵۳۱
اقتصاد نیوز: متوسط نرخ اشتغال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو ۰.۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، تا پایان سپتامبر ۲۰۱۹ نرخ اشتغال در منطقه یورو و اتحادیه اروپا نسبت به سه ماهه دوم ۰.۱ درصد افزایش یافته است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نرخ اشتغال  در سطح منطقه یورو ۰.۹ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

در بین کشورهای عضو، بیشترین افزایش نرخ اشتغال مربوط به استونی و لتونی با یک درصد، اسلوونی با ۰.۵ درصد و بلژیک با ۰.۴ دصرد بوده است. از سوی دیگر اما نرخ اشتغال طی سه ماهه سوم در لیتوانی ۱.۲ درصد، رومانی ۱.۱ درصد و در فنلاند ۰.۵ درصد کاهش داشته است.

تخمین زده می‌شود که تا پایان سه ماهه سوم امسال، ۲۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سطح اتحادیه اروپا شاغل بوده باشند که از این تعداد، ۱۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده اند. در مقایسه با بحران مالی سال ۲۰۰۸، شمار شاغلین در سطح اتحادیه اروپا ۱۷.۴ میلیون نفر و در سطح منطقه یورو ۱۱.۴ میلیون نفر افزایش داشته است.

تا پایان سه ماهه سوم امسال و در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به یونان با ۱۷ درصد بوده است و پس از این کشور، اسپانیا با ۱۳.۸ درصد، ایتالیا با ۹.۵ درصد و فرانسه با ۸.۵ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با ۲ درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، آلمان با ۳.۱ درصد، لهستان و مالت با ۳.۳ درصد قرار دارند.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید