مصرف CNG در تهران افزایش یافت

کدخبر: ۳۱۵۷۲۳
اقتصاد نیوز: مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از رشد ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی خودرو‌های گازسوز منطقه تهران هم‌زمان با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت خبر داد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ حسن قلی‌پور در این باره گفت: در مجموع آبان‌ماه امسال 60 میلیون و 543 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) به خودرو‌های گازسوز پایتخت عرضه شده است که در مقایسه با مهرماه با 55 میلیون و 64 هزار مترمکعب، حدود 5 میلیون مترمکعب (9.9 درصد) افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: این افزایش 10 درصدی در حالی محقق شده است که طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور در هفت روز مانده به پایان آبان‌ماه (جمعه، 24 آبان‌ماه) اعلام و اجرایی شد و میزان افزایش در ماه آذر در شهر تهران و دیگر استان‌ها بیش از این خواهد بود.

قلی‌پور مجموع مصرف گاز طبیعی خودرو‌ها در آبان‌ماه را 603 میلیون و 317 هزار و 68 مترمکعب اعلام کرد و گفت: این در حالی است که مجموع مصرف گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) در خودرو‌های گازسوز در مهرماه امسال 580 میلیون و 300 هزار و 135 مترمکعب بوده است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین مقدار مصرف گاز طبیعی فشرده در خودرو‌ها را در 16 روز ابتدایی آذرماه امسال 340 میلیون مترمکعب اعلام کرد که این میزان از مصرف میانگین روزانه 21 میلیون و 250 هزار مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور حکایت دارد.

قلی‌پور تاکید کرد: بیشترین مقدار مصرف سی‌ان‌جی کشور در آبان‌ماه امسال مربوط به منطقه تهران با 60 میلیون و 543 هزار و 528 مترمکعب و کمترین آن مربوط به منطقه چابهار با 268 هزار و 779 مترمکعب بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین روزانه مصرف سی‌ان‌جی در 16 روز ابتدایی آذرماه امسال در حالی به‌صورت روزانه 21 میلیون مترمکعب ثبت شده است که تا پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، به‌طور میانگین روزانه 19 میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: 50 درصد از ظرفیت اسمی عرضه گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) به خودرو‌ها هم‌اکنون خالی است و امکان عرضه دوبرابری گاز طبیعی به خودرو‌های دوگانه‌سوز تا بیش از 40 میلیون مترمکعب نیز وجود دارد.

با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودرو‌ها در حالی روزانه 2 میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این پیش‌بینی کرده بود میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه 24 میلیون مترمکعب افزایش یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید