سه ماه گذشاع، ضعیف ترین فصل در اقتصاد انگلیس از ۲۰۰۹ تا کنون

کدخبر: ۳۱۵۸۵۴
اقتصاد نیوز: اطلاعات مرکز آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد سه ماه گذشته ضعیف ترین فصل در اقتصاد انگلیس از اوایل ۲۰۰۹ تا حالا بوده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ اطلاعات مرکز آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور پس از دو ماه کاهش، در اکتبر ثابت مانده است. سه ماه گذشته ضعیف ترین فصل در اقتصاد انگلیس از اوایل 2009 تا حالا بوده است.

 این ارقام قبل از انتخابات عمومی روز ‌پنج‌شنبه منتشر شد. احزاب اصلی همه قول تقویت رشد اقتصادی را داده اند.

 در حالی که بخش خدمات از ماه اوت تا اکتبر 0.2  درصد رشد داشته ولی تحت تاثیر کاهش 0.7 درصدی رشد در بخش تولید کارخانه ای و رکود 0.3 درصدی در بخش ساخت و ساز قرار گرفته است. مرکز آمار انگلیس اعلام کرد کاهش قابل توجهی در بخش های ساختمان سازی و زیرساختی در اکتبر ایجاد شده است.

 بسیاری از اقتصاددان ها بی ثباتی ناشی از برگزیت را مقصر از دست رفتن سرعت رشد اقتصاد انگلیس می دانند.

 پروفسور کاستاس میلاس از دانشگاه مدیریت لیورپول این  آمار را نسبتاً ضعیف می داند.

وی گفت:« نکته اصلی این است که اقتصاد ما همچنان نا امید کننده است که باعث می شود بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را پایین‌تر بیاورد مخصوصاً اگر انتخابات روز پنجشنبه نتیجه هی در بر نداشته باشد».

« در حالی که احزاب اصلی از بحث در مورد فضای چالش‌برانگیز اقتصاد طی کمپین‌های انتخاباتی خود دوری کرده‌اند، مدیریت این شرایط وظیفه اصلی دولت آینده است».

 مرکز آمار انگلیس گزارش جداگانه‌ای در مورد اطلاعات تجاری منتشر کرد که نشان می‌داد کسری تجارت کالای انگلیس بیش از حد انتظار افزایش یافته و در ماه اکتبر به حدود 14.5 میلیارد پوند رسیده است. این رقم در ماه سپتامبر 11.5 میلیارد پوند بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید