بیانیه سازمان برنامه و بودجه:

پیش‌بینی پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان مالیات توسط نهادهای انقلابی

کدخبر: ۳۱۶۶۵۸
اقتصادنیوز: سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: تمام فعالیت‌های اقتصادی نهادهای انقلاب اسلامی مشمول پرداخت مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی هستند که بر اساس آن، مالیات آنها در بودجه سال ۹۹ رقم یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به‌گزارش اقتصادنیوز، سازمان برنامه و بودجه روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای نسبت به پرداخت مالیات نهادهای انقلاب اسلامی شفاف سازی کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تمام فعالیت‌های اقتصادی در نهادهای انقلاب اسلامی اعم از بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب شرکت‌ها انجام می شود و این نهادها مالیات خود اعم از مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی را پرداخت می‌کنند که این رقم برای بودجه سال ۱۳۹۹ حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

شرکت‌های آستان قدس رضوی که ماهیت موقوفه‌ای دارند، مالیات خود را به خزانه پرداخت می‌کنند و از آنجا که موقوفه‌ها معاف از مالیات هستند، منابع مالیاتی مذکور صرف فعالیت‌های محرومیت‌زدایی فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی می‌شود و این رقم برای سال ۱۳۹۹ حدود ۶۵  میلیارد تومان است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: علت درج عدد یک در ردیف‌های درآمدی نهادهای ذکر شده استفاده حداکثری از ظرفیت تحقق منابع مربوط بوده که صرف هزینه‌هایی مانند عدالت آموزشی و تجهیز آموزشگاه‌های آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم موضوع ماده ۸۷ قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت(۲) می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید