وزیر راه: پلیس شناسایی کند مرجع گواهینامه‌های رانندگی کجا است؟

کدخبر: ۳۱۶۸۹۰
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که اگر سهم خود را در ترانزیت افزایش ندهیم کوتاهی تاریخی کردیم و آیندگان ما را نمی‌بخشند.
وزیر راه: پلیس شناسایی کند مرجع گواهینامه‌های رانندگی کجا است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز حمل‌ونقل، رانندگان و راهداران با بیان اینکه حمل‌ونقل به معنای واقعی کلمه شریان حیاتی هر کشور است، گفت: اگر این شریان حیاتی پرظرفیت و با انضباط عمل کند موتور محرک زندگی را موثر می‌کند.

وی با بیان اینکه در چهارراه استراتژیک دنیا واقع شدیم، افزود: با استفاده از تمام فرصت‌ها اقتصاد کشور را باید متاثر از ظرفیت‌های ترانزیتی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت مهندسی برای زیر بناهای حمل‌ونقل در جهت صدور خدمات مهندسی در زمره مواردی است که برای ایران افتخارآفرینی کرده، ادامه داد: در این سال‌های بعد از انقلاب بحث اهتمام و اعتقاد ویژه برای سازندگی بوده است. اگرچه دچار نوساناتی بوده‌ایم اما همواره توسعه زیرساخت‌ها را دنبال کردیم و روند توسعه علی‌رغم تحریم‌ها پابرجا است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۴ هزار کیلومتر بزرگراه به راه‌های کشور اضافه کردیم، اظهار داشت: حدود ۵٨٠ کیلومتر آزادراه تا پایان دولت اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن به ۵ استان کشور در همین مدت رسیده و ١١٠٠ کیلومتر دیگر به خطوط ریلی کشور تا سال ١۴٠٠ اضافه می‌شود. ٢٠٠٠ کیلومتر راه روستایی آسفالته امسال تحویل می‌شود و سال آینده این رقم را به ٣٠٠٠ کیلومتر می‌رسانیم.

وی در ادامه گفت: اگرچه منابع در اختیار با منابع مورد نیاز تناسبی ندارد اما دنبال جبران این فاصله با مشارکت بخش خصوصی هستیم.

اسلامی با اشاره به سامانه‌های حمل‌ونقل اظهار داشت: نیازمند نوسازی ناوگان هستیم و باید به لحاظ کیفی راندمان در بخش حمل‌ونقل را بالا ببریم. در پرتوی سامانه‌های جدید سهولت در کار رانندگان ایجاد کنیم و ایمنی سفر را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با نوسازی ناوگان جاده‌ای باید در جهت کاهش مصرف انرژی و اعمال ملاحظات لازم برای حفظ محیط زیست باید در دستور کار قرار دهیم. باید بتوانیم قیمت تمام شده در حمل‌ونقل را کاهش و بهره‌وری را بالا ببریم تا حمل‌ونقل در ایران رقابت‌پذیر باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر سهم خود را در ترانزیت افزایش ندهیم کوتاهی تاریخی کردیم و آیندگان ما را نمی‌بخشند، گفت: ظرفیت ۵٠ میلیون تنی ترانزیت را داریم اما در حال حاضر میزان ترانزیت از شبکه جاده‌ای ایران ١٠ میلیون تن است. با افزایش سهم ایران در ترانزیت باید خواب‌های پریشانی که برای ما مبنی بر حذف ایران از جاده ابریشم دیده‌اند برآب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید این تصور که هر فردی ادامه تحصیل نمی‌دهد راننده می‌شود را حذف کنیم، گفت: در تمام دنیا برای رانندگی دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و افراد گواهینامه‌های خاص و تخصصی در این حوزه کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما از فرهنگ رانندگی در کشور رنج می‌بریم، گفت: تصادف‌های خونینی در بزرگراه‌ها و آزادراه‌های خود داریم که انتظار داریم پلیس شناسایی کند مرجع گواهینامه‌های رانندگی کجا است.

اسلامی همچنین افزود: رانندگان اتوبوس‌ها و حمل‌ونقل عمومی باید معلم و سرمشق رانندگی در کشور باشند. نیاز داریم این رانندگان در کشور الگو شوند.

وی درباره سامانه سپهتن اظهار داشت: مردم باید بتوانند اتوبوسی که در آن مسافر دارند ردیابی کنند. باید هر لحظه امکان رصد اتوبوس از طریق مردم وجود داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید