کیفیت بنزین ایران چگونه است؟

کدخبر: ۳۱۷۴۴۶
اقتصاد نیوز: مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در آلوده‌ترین روز‌های سال در تهران مشکلی در سوخت از لحاظ محتوای گوگرد وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ علیرضا آرمان مقدم مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان؛ با بیان اینکه با توجه به علل متفاوت آلودگی هوا این شرکت تنها در مورد سوخت می‌تواند اظهار کند، بیان کرد:حدود ۹۰ میلیون لیتر از بنزین تولیدی کشور از نظر پارامتر‌های زیست‌محیطی پاک‌ترین بنزین است، زیرا الزامات مربوط میزان اولفین، آروماتیک، بنزن و گوگرد آن مطابق با سختگیرانه‌ترین استاندارد‌های روز دنیا تعیین شده است، ولی در مورد دلیل آلودگی هوا باید سازمان محیط زیست نظر بدهد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: میزان محتوای گوگرد در بیش از نود میلیون لیتر از بنزین تولیدی ایران زیر ۵۰ پی‌پی‌ام است. این امر در آنالیز هوای کلانشهر‌ها حتی در آلوده‌ترین روز‌های سال مشخص است. به طور مثال در چند روز گذشته که شاخص کلی AQI برای هوای تهران ۱۸۲ بود و ناسالم محسوب می‌شد این شاخص برای آلاینده ساکس که منبع آن گوگرد داخل سوخت است برابر ۱۲ گزارش شد که بسیار سالم به شمار می رود پس در آلوده‌ترین روز‌های سال هوای تهران، سوخت از لحاظ محتوای گوگرد مشکلی ندارد.

به گفته وی؛ نماینده سازمان محیط زیست در مصاحبه‌ای با صدا و سیما به تازگی اعلام کرد که در میان دستگاه‌های متولی وزارت نفت به طور کامل به وظایف خود در این حوزه عمل کرده است.

وی با اشاره به افزایش کیفیت بنزین تولیدی در کشور اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ بخش عمده بنزین توزیعی در کشور به طور متوسط در حدود ۴۰۰ پی‌پی‌ام گوگرد داشت که در حال حاضر این عدد به زیر ۵۰ رسیده است که البته در بسیاری از مناطق کشور این عدد به زیر ۵ پی‌پی‌ام نیز می‌رسد.

آرمان مقدم ادامه داد: بعد از اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان و طرح‌های در حال اجرا در پالایشگاه شیراز تقریبا گوگرد موجود در بنزین تولیدی تمامی پالایشگاه‌های کشور به حداقل ممکن خواهد رسید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید