زمان واریز ۲ یارانه دی‌ماه

کدخبر: ۳۱۷۵۶۵
سخنگوی ستاد برنامه سازمان برنامه بودجه ضمن اعلام زمان دقیق یارانه نقدی و معیشتی در دی ماه، ادغام این دو یارانه را در سال آینده تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تجارت‌نیوز، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی اعلام کرده است که طرح کمک معیشتی در قانون بودجه سال ۹۹ با یارانه نقدی ادغام می‌شود.

علیرضا بیگی به مهر گفته است: پرداخت یارانه و کمک معیشت در قالب یارانه‌های نقدی در بودجه سال ۹۹ منظور شود و درآمدهای حاصل از واقعی شدن قیمت به سمت پرداخت یارانه نقدی به توده‌های مردم هدایت شود تا مردم بتوانند فشار ناشی از واقعی شدن قیمت‌ها را تحمل کنند.

مژگان خانلو، سخنگو ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با تجارت‌نیوز ادغام این دو یارانه را تکذیب کرد و در این خصوص گفت: درباره یارانه نقدی و یارانه معیشتی به صورت جداگانه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۹ درج شده است که ردیف، زمان‌بندی و عدد این دو یارانه جداست.

وی افزود: ما بسته به وصول منابع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه و یارانه معیشتی نیز دهم هر ماه پرداخت شود، که این برنامه از ماه جاری عملی می‌شود.

خانلو عنوان کرد: براین اساس طبقه‌بندی شده که در دهم هر ماه یارانه معیشتی، بیستم هر ماه یارانه معیشتی و آخر ماه نیز حقوق‌ها پرداخت می‌شود تا هم نظمی در پرداخت‌های دولت اعمال شود و هم مصرف‌کنندگان زمان‌بندی برای مصرف داشته باشند. همچنین جامعه هدف این دو یارانه متفاوت است پس اساسا یارانه نقدی و معیشتی قابل ادغام نیست.

بنابراین ۶۰ میلیون نفری که به گفته دولت در دور قبلی یارانه معیشتی دریافت کرده‌اند، سه‌شنبه هفته آینده دومین مرحله یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید