یارانه معیشتی مرحله دوم فردا شب واریز می‌شود

کدخبر: ۳۱۸۶۷۴
اقتصادنیوز: دومین مرحله از کمک‌های معیشتی، فردا شب (۱۰ دی‌ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به‌گزارش اقتصادنیوز، از اواخر آبان‌ امسال با اصلاح قیمت بنزین نرخ آن به صورت سهمیه‌بندی ۱۵۰۰ و آزاد ۳۰۰۰ تومان اعلام شد. اما در نتیجه این افزایش قیمت منابعی برای دولت ایجاد شد که برآورد می‌شود در هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان و در سال تا ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد؛ از این‌رو طبق تصمیمات اخذ شده قرار بر این است این مبلغ در قالب کمک‌های معیشتی هرماه به حساب گروه‌های هدف واریز شود.

براین اساس، برخلاف یارانه نقدی که مبلغ ثابتی برای هر نفر با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده و سال‌هاست که پرداخت می‌شود، در کمک‌های معیشتی به تناسب افراد خانوار پرداخت‌ها انجام خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

خانوارهای هدف در کمک‌های معیشتی از بین همان جمعیت حدود ۷۸ میلیونی یارانه‌بگیر انتخاب شدند که برآورد شده بود بین ۱۸ تا حدود ۱۹ میلیون خانوار باشند که تعدادی نزدیک به ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

اما در مرحله‌ اول پرداخت‌های نقدی که در سه مرحله از آخر آبان‌ ماه تا چند روز ابتدایی آذرماه انجام شد به حدود ۱۷.۷ میلیون خانوار با هزینه‌ای نزدیک به ۲۴۲۰ میلیارد تومان کمک معیشتی پرداخت شد.

با توجه به این‌که تعدادی در رابطه با عدم دریافت کمک‌های معیشتی معترض شدند، زمانی تعیین شد تا بتوانند درخواست خود را مطرح کنند و با بررسی وضعیت آنها تعدادی دیگر به جمع قبلی اضافه شوند که در نهایت همان حدود ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود و متناسب با درآمد ناشی از اصلاح قیمت بنزین خواهد بود.

یادآور می‌شود، یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در روز بیستم و کمک‌های معیشتی در روز دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار و همان حسابی که یارانه نقدی به آن واریز می‌شود، واریز خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید