آخرین آمار مسکن کم درآمدها

کدخبر: ۳۱۸۸۱۰
اقتصاد نیوز: به تازگی ستاد هماهنگی و راهبری احداث واحدهای مسکونی برای گروه های کم درآمد تشکیل شده و مقرر است تا کمیته اجرایی آن نیز شکل بگیرد، به نحوی که احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در برنامه نهادهای حمایتی قرار بگیرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بسیاری از خانوارها در دهک‌های یک تا سه از یک سو با مشکل مسکن مواجهند و از سوی دیگر امکان پرداخت اقساط تسهیلات خرید را ندارند. این در حالی است که مطابق اصل ۳۱ قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. بر این اساس دولت با کمک نهادهای حمایتی، برنامه‌ریزی برای تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد را در دستور کار قرار  داده است.

روز دوشنبه ۹ دی ماه نشست تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد با حضور نهادهای حمایتی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این نشست گفت: تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد مورد تاکید مقام معظم رهبری و اراده دولت است که در این خصوص گام‌های موثری برداشته شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف و امور خیریه و بسیج مستضعفان با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد را برعهده دارند که در این خصوص امروز نشستی در ساختمان دادمان تشکیل و همگرایی در این خصوص بین نهادها ایجاد شد.

اسلامی تصریح کرد: ستاد هماهنگی و راهبری احداث واحدهای مسکونی برای گروه های کم درآمد تشکیل شده و مقرر است تا کمیته اجرایی آن نیز شکل بگیرد، به نحوی که احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در برنامه نهادهای حمایتی قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد تسهیلات ارزان قیمت بانک مرکزی بر اساس مصوبه بانک مرکزی، کمک‌های حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره)، کمک بلاعوض بنیاد مسکن و  کمک سازمان‌ها و نهادهای حمایتی همچون آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه، و بسیج مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی نقش موثر دارد.  

وی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه های کم درآمد در استان‌ها به شکل قرارگاهی و با استفاده از ظرفیت استان‌ها و استانداری‌ها انجام می شود، توضیح داد: با توجه به اینکه دهک‌های یک تا سه امکان پرداخت قسط تسهیلاتی را که دریافت می‌کنند، ندارند، نهادهای حمایتی نقش مهمی را این راستا ایفا خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با ارایه کمک های بلاعوض نهادهای حمایتی و همچنین ارایه رایگان خدمات مهندسی، نهضتی را پایه گذاری می کنیم تا از این طریق احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان عملیاتی و اجرایی شود.

اسلامی گفت: با بانک اطلاعاتی که نهادهای حمایتی دارند، شناسایی و احصاء افراد واجد شرایط و برنامه اقدام مشخص می‌شود.

وی از اعلام آمادگی بسیج برای ساخت واحدهای مسکونی برای گروه های کم‌درآمد خبر داد و افزود: بنیاد مسکن با توجه به مسئولیت قانونی که در اینکار دارد، محوریت و تمرکز کار را برعهده دارد. همچنین، بنیاد مستصفعان در تامین مصالح نقش ایفا می‌کند.

اسلامی تصریح کرد: قانون به ما حکم می‌کند که با اعتقاد پای احداث واحدهای مسکونی برای گروه‌های کم درآمد بایستیم و از اقصی نقاط کشور محرومیت زدایی کنیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید