ارز دیجیتالی که ارزشش 9 میلیون برابر شد

کدخبر: ۳۱۸۹۸۲
اقتصاد نیوز: ارزش بیت کوین طی ده سال گذشته بیش از ۹ میلیون درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود در دهه ای که از ۲۰۲۰ آغاز شده ، کاربرد بیت کوین گسترده‌تر شود.
ارز دیجیتالی که ارزشش 9 میلیون برابر شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ بیت کوین که از خاکسترهای بحران مالی بیرون آمد، راه نجاتی بود برای بانک‌ها و آژانس های دولتی که در بزرگترین بحران وال استریت گیر افتاده بودند. در ابتدا پیشرفت آهسته ای داشت و با اتهامات بسیاری مثل کلاهبرداری، دزدی و تقلب درگیر بود که بسیاری را از آن دور کرد و باعث بررسی‌های قانونی دقیقتری شد. ولی وقتی در مسیر خود قرار گرفت ثابت کرد بهترین عملکرد را در بین سرمایه های دیگر طی دهه گذشته داشته است.

 این بزرگ ترین رمز ارز دیجیتالی که امروز حدود 7200 دلار معامله می‌شود، از جولای 2010 بیش از 9 میلیون درصد بر ارزش آن افزوده شده است.

 عملکرد این ارز مجازی در 10 سال گذشته با وجود تمام فراز و نشیب ها، سایر سرمایه ها را در حاشیه قرار می دهد. هیچ سرمایه ای نتوانسته به آن نزدیک شده و شکستش دهد. شاخص سهام S&P500 طی این مدت تنها سه برابر شده است. طلا 25 درصد افزایش داشته است. برخی از بهترین سهام ها در روسل3000 شامل شرکت اگزکت ساینسز و شرکت اینتلیجنت سیستمز هرکدام سه هزار درصد رشد کرده اند. این ارقام در برابر رشد بیت کوین بسیار ناچیز است.

 وقتی ساتوشی ناکاموتو در 2008 این رمزارز را راه اندازی کرد، هیچ ارزشی نداشت و تنها به عنوان شیوه ای از مبادله طراحی شده بود که می توانست به صورت الکترونیکی بین کاربران سراسر جهان ارسال شود و هیچ شبکه کنترل مرکزی برای آن وجود نداشت. 

 در طرف دیگر این معادله، طرفداران بیت کوین قرار دارند که این فناوری را راهی برای تغییر سیستم مالی جهان می‌دانند.

 رشد بیت کوین بسیار آهسته بود و اولین معامله دو سال پس از ساخته شدن آن صورت گرفت آن هم توسط شخصی که با آن پیتزا خرید. از آن زمان ارزش این رمز ارز چندین برابر شده است.

در اوایل سال 2017، قیمت بیت کوین به بیش از هزار دلار رسید. در اواسط تابستان همان سال  بیش از 2 برابر شد. تا پایان سال قیمت بیت کوین 14000 دلار بود. ولی  بیت کوین با همان سرعتی که رشد می‌کرد، حتی سریع تر از آن هم سقوط می‌کرد. تا پایان 2018 بیت کوین تنها 3 هزار دلار ارزش داشت. بلافاصله پس از سقوط ، دوباره اوج گرفت و در تابستان 2019 به 13800 دلار رسید.

بقای بیت کوین به کاربرد بیشتر آن بستگی دارد. از این ارز مجازی به طور گسترده برای مبادلات استفاده نمی شود. خرده فروشان بزرگ کمی پرداخت با بیت کوین را قبول میکنند. پیش بینی می شود در دهه ای که از 2020 آغاز شده ، کاربرد بیت کوین گسترده‌تر شود. فناوری بلاک چین دگرگون شده و می تواند تمام مشکلات جهان را حل کند. از طرف دیگر بررسی های قانونی شدیدتر می شوند و بانک های مرکزی توجه بیشتری به آن می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید