میزان بدهی‌های آمریکا اکنون از ۲۳ تریلیون دلار عبور کرده است

کدخبر: ۳۱۹۱۰۷
اقتصاد نیوز: میزان بدهی‌های این کشور تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۲۳ تریلیون و ۱۴۷ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ۳۰ هزار دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه دسامبر به طور متوسط ۷۰ هزار و ۹۴ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۱۸۷ هزار و ۳۸۶ دلار بوده است.
میزان بدهی‌های آمریکا اکنون از ۲۳ تریلیون دلار عبور کرده است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه دسامبر به یک تریلیون و ۴۵ میلیارد و ۲۵۵ میلیون دلار رسیده است تا بدین ترتیب نسبت کسری بودجه به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۴.۸۲ درصد برسد. بین بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین کسری بودجه آمریکا مربوط به سال ۲۰۱۰ با ۸.۹۶۵ درصد و بیشترین مازاد بودجه مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۲.۳۷ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با ۱ تریلیون و ۲۶۱ میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار، امنیت عمومی با ۱ تریلیون و ۵۲میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۶۷۷ میلیارد و ۵۵۶ میلیون دلار و پرداخت مستمری بازنشستگان با  ۲۸۹ میلیارد و ۵۳۵ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان ماه دسامبر، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۷۵ تریلیون و ۲۸۰ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار بوده است که نشان می دهد سهم هر شهروند آمریکایی از مجموع  بدهی‌های این کشور به طور متوسط ۲۲۷ هزار و ۹۶۳ دلار و سهم هر خانواده آمریکایی از بدهی‌ها به طور متوسط معادل ۸۸۸ هزار و ۱۹۰ دلار است.

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به ۶ تریلیون و ۸۷۸ میلیارد و ۱۰۷ میلیون دلار رسیده است.

از لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ که سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش بدهی دولت این کشور یاد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، لایحه کاهش مالیاتی در طول ۱۰ سال باعث افزایش ۱.۵ تریلیون دلاری بدهی این کشور خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید