آمریکا سالانه چه قدر اسکناس دلار چاپ می‌کند؟

کدخبر: ۳۲۰۲۹۲
اقتصاد نیوز: بانک مرکزی آمریکا دارای ۱۲ دفتر منطقه‌ای است که مسئول تامین اسکناس نقد مورد نیاز نواحی مورد نظر هستند.
آمریکا سالانه چه قدر اسکناس دلار چاپ می‌کند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، چاپ اسکناس دلار در آمریکا توسط ۱۲ دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو صورت می‌گیرد اما مسئولیت نظارت بر چاپ این اسکناس ها و تعیین میزان انتشار آن‌ها بر عهده وزارت خزانه داری است. تخمین زده می‌شود در حال حاضر حدود دو تریلیون دلار اسکناس به شکل نقدی در امریکا در گردش باشد.

در طول ۱۰ سال اخیر بانک مرکزی آمریکا به طور متوسط سالانه ۷.۱ میلیارد اسکناس منتشر کرده است که بیشترین میزان اسکناس چاپ شده مربوط به سال ۲۰۱۲ با ۸.۴ میلیارد اسکناس و کمترین میزان اسکناس چاپ‌شده مربوط به سال ۲۰۱۴ با ۶ میلیارد اسکناس بوده است.

طبق اعلام بانک مرکزی آمریکا، در طول سال‌های اخیر هزینه چاپ اسکناس افزایش یافته و اکنون به ۱۰.۳ درصد ارزش اسمی اسکناس رسیده است که این رقم ۷.۳ درصد بیشتر از هزینه چاپ اسکناس برای سال ۲۰۱۳ بوده است. کمترین هزینه چاپ اسکناس مربوط به اسکناس یک دلاری با ۵.۴ دصرد ارزش اسمی و بیشترین هزینه مربوط به چاپ اسکناس ۱۰۰ دلاری با ۱۵.۴ درصد ارزش اسمی است بدان معنا که چاپ هر اسکناس ۱۰۰ دلاری برای بانک مرکزی آمریکا ۱۵.۴ دلار هزینه دارد.

اسکناس دلار در آمریکا در حال حاضر به شکل اسکناس‌های: یک، دو، پنج، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری منتشر می شود که بیشترین تعداد اسکناس های موجود در حال حاضر مربوط به اسکناس های یک و ۱۰۰ دلاری و کمترین تعداد اسکناس های موجود مربوط به اسکناس‌های ۱۰ و ۲۰ دلاری بوده است.  

تنها برای سال ۲۰۱۸ بانک مرکزی آمریکا در مجموع ۷.۴ میلیارد اسکناس جدید چاپ کرد که ارزش آن ها معادل ۲۳۳.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. جالب است بدانید ۷۵ درصد اسکناس های جدید جایگزین اسکناس‌های قدیمی یا آن هایی که قرار است از چرخه خارج بشوند شده اند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید