تکلیف سبد معیشت کارگران چه زمانی مشخص می شود؟

کدخبر: ۳۲۱۹۱۷
اقتصاد نیوز: وزیرکار درباره برگزاری کمیته تعیین دستمزد گفت: در حال حاضر کمیته دستمزد در حال بررسی سبد معیشت کارگران است،امیدواریم تا پایان سال کمیته تعیین دستمزد به تصمیم معقول برسد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم،  محمد شریعتمداری درباره سبد معیشت کارگران گفت: کمیته تعیین دستمزد از کمیته‌های فعال است و با همکاری وزارت کار، نمایندگان کارگری و کارفرمایی در جریان است.

وی افزود: مباحث تعیین سبد معیشت کارگران براساس نرخ تورم در حال انجام است، امیدوارم تا پایان امسال کمیته تعیین دستمزد به تصمیم معقول برسد.

دستمزد سالانه جامعه کارگری و بیمه شدگان تأمین اجتماعی هر ساله با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در شورای عالی کار به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در روزهای پایانی اسفندماه تعیین می‌شود.

بر این اساس، 28 اسفند سال گذشته، دستمزد سال 98 کارگران با تصویب شورای عالی کار برای «حداقلی بگیران» (کارگرانی که در سال نخست ورود به بازار کار قرار دارند) با افزایش 36.5 درصدی، یک میلیون و 516هزار و 882تومان تعیین شد. همچنین میزان دستمزد کارگران دارای بیش از یکسال سابقه کار که تحت عنوان «سایر سطوح مزدی» شناخته می‌شوند، 13درصد نسبت به حقوق پایه 97 به اضافه 261هزار 118 تومان تعیین شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید