گرانی مسکن به اروپا هم رسید!/در سه ماهه اخیرقیمت خانه در کشورهای غربی چند درصد افزایش یافت؟

کدخبر: ۳۲۲۵۹۵
اقتصادنیوز: در سه ماهه سوم سال، خانه به طور متوسط هم در سطح منطقه یورو و هم در سطح اتحادیه اروپا ۴.۱ درصد گران شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا در سه ماهه سوم امسال نرخ مسکن هم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و هم در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به طور متوسط در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خود ۴.۱ درصد افزایش داشته است. هم چنین در مقایسه با دومین فصل سال ۲۰۱۹ نیز متوسط نرخ مسکن در سطح منطقه یورو ۱.۴ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

در بین کشورهای مختلف اروپایی، متوسط نرخ مسکن در لتونی بیش‌ترین افزایش را داشته است تا جایی که در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل قیمت خانه‌ها ۱۳.۵ درصد بیشتر شده است. اسلواکی با ۱۱.۵ درصد، لوکزامبورگ با ۱۱.۳ درصد و پرتغال با ۱۰.۳ درصد نیز دیگر کشورهایی هستند که بیشترین افزایش قیمت مسکن را تجربه کرده اند.

از سوی دیگر اما نرخ مسکن در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ در قبرس ۵.۹ درصد کمتر از قیمت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بوده است. قیمت مسکن در مجارستان کاهش ۱.۵ درصدی، دانمارک کاهش ۰.۶ درصدی، ایتالیا کاهش ۰.۳ درصدی و فنلاند کاهش ۰.۱ درصدی را تجربه کرده است.

در بین دیگر کشورهای اروپایی نیز قیمت مسکن در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ در بلژیک ۳.۹ درصد افزایش، در آلمان ۴.۹ درصد افزایش، در فرانسه ۳.۳ درصد افزایش، در هلند ۶.۳ درصد افزایش، در اتریش ۶.۲ درصد افزایش و در انگلیس ۱.۱ درصد افزایش داشته‌اند. هم چنین در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز متوسط قیمت مسکن در ایسلند ۳.۳ درصد و در نروژ ۳.۶ درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید