جورج سوروس: اقتصاد آمریکا با سیاست‌های ترامپ به مخاطره افتاده است

کدخبر: ۳۲۲۶۱۸
اقتصاد نیوز: جورج سوروس که برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد به شهر داووس سوئیس سفر کرده با بیان این که دولت ترامپ به دنبال رشد بیش از حد توان اقتصاد آمریکا است افزود: دولت ترامپ بسیاری از قواعد بین‌المللی را نادیده گرفته و در روابط تجاری با شرکای بزرگ نیز تنش ایجاد کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ سوروس ضمن اشاره به لایحه کاهش مالیاتی که در سال ۲۰۱۷ به تصویب کنگره آمریکا رسید گفت که برخی از سیاست های تیم اقتصادی دولت، اهداف انتخاباتی دارد و به نفع اقتصاد نیست.

وی لایحه کاهش مالیاتی را بیشتر به نفع شرکت های بزرگ دانست تا شهروندان آمریکا،چراکه لایحه کاهش مالیاتی یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و افزایش کسری بودجه در ماه های اخیر بوده است.

سوروس افزود: بازار بورس موفقیت ها نظامی دولت ترامپ را جشن گرفته و به بالاترین سطوج خود رسیده‌اند با این حال در اقتصادی که دچار داغی بیش از حد شده است نمی‌توانید انتظار داشته باشید که روند موفقیت ها برای مدتی طولانی دوام پیدا کند. اگر شرایط امروز اقتصاد آمریکا برقرار باشد، ترامپ شانس بالایی برای انتخاب مجدد باشد اما مشکل وی آن است که هنوز ۱۰ ماه تا انتخابات باقی مانده و در شرایط جهان کنونی هر چیزی ممکن است.

اظهارات سوروس پس از آن بیان می شود که بورس‌های آمریکا در هفته های اخیر در سطح بسیار بالایی قرار گرفته‌اند و دولت ترامپ با امضای فاز نخست توافق با چین، این کشور را متعهد به خرید ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر از محصولات آمریکایی برای کاهش کسری تراز حساب تجاری کرده است.

سوروس که به دلیل ارتباط گسترده با رسانه‌ها و اندیشکده‌های سیاسی به عنوان یکی از عوامل انقلاب‌های رنگی در جهان شناخته می‌شود، گفت: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در تلاش است از ضعف‌های دولت ترامپ به نفع خود استفاده کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید