کاهش ۲۶.۸ درصدی صدور پروانه ساخت مسکن در پایتخت

کدخبر: ۳۲۲۸۱۵
​اقتصادنیوز: مرکز آمار ایران اعلام کرد:‌ تعداد ٢١١٦ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در فصل تابستان ١٣٩٨ صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود ٤,٠ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٢٦.٨ درصد کاهش داشت.
کاهش ۲۶.۸ درصدی صدور پروانه ساخت مسکن در پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، در فصل تابستان سال ١٣٩٨، تعداد ١٤٥٤٠ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٣,٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣٠.٩ درصد کاهش داشته است. ‌ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٦.٩ واحد بوده است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادر شده از سوی شهرداری‌ تهران در فصل تابستان ١٣٩٨ بالغ ‌بر ٢٦٦٧ هزار متر مربع بوده که نسبت به فصل گذشته حدود ٤,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣١.٣ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود ١٢٦٠ متر مربع بوده است.

ب- کل نقاط شهری کشور

در فصل تابستان سال ١٣٩٨، تعداد ٩٨٦٥٩ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته حدود ٣,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣.٩ درصد افزایش داشته است. ‌ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ٢.٦ واحد بوده است.

تعداد ٣٨٣٩٣ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در فصل تابستان ١٣٩٨ صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود ٥,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٤.٨ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌ در فصل تابستان ١٣٩٨ حدود ١٧٧٧٣ هزار متر مربع بوده که نسبت به فصل گذشته ١,٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٠.٦ درصد افزایش داشته است.   متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٤٢٦ متر مربع بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید