حریق در طبقه منفی ۶ ساختمان جدید بورس/ دیتا سنتر ومخازن اطلاعاتی سوخت؟

کدخبر: ۳۲۳۱۹۰
اقتصادنیوز:سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: در ساعت ۱۹:۴۹ پنج‌شنبه شب یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اداری در محله سعادت آباد، بلوار قیصر امین پور به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع داده می شود
حریق در طبقه منفی ۶ ساختمان جدید بورس/ دیتا سنتر ومخازن اطلاعاتی سوخت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا ملکی با بیان اینکه این آتش سوزی در طبقه منهای ۶ ساختمان جدید بورس صورت گرفته، خبر داد بخش دیتاسنترها و مخازن اطلاعاتی و تابلوهای برق دچار آتش سوزی شده است.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره جزییات این آتش سوزی گفت: در ساعت ۱۹:۴۹ امشب یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اداری در محله سعادت آباد، بلوار قیصر امین پور به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع داده می شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۴ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان ۸ طبقه اداری دولتی بود، این ساختمان دارای ۶ طبقه منفی نیز بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه در طبقه منهای ۶ و در بخش دیتاسنترها و مخازن اطلاعاتی و تابلوهای برق دچار آتش سوزی شده بود، تصریح کرد: زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند دود غلیظی تمام طبقات به ویژه تمام طبقات منفی را فراگرفته بود.

ملکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آتش سوزی در زمان تعطیلی اداره اتفاق افتاده بود و فقط چند نفر از پرسنل حراست حضور داشتند. افراد در ساختمان محبوس نشده بودند. آتش نشانان در همان وضعیتی که دود غلیظ و آتش فراوان وجود داشت خود را به طبقه منهای ۶ رسانده بود.

وی ادامه داد: براثر این حادثه متاسفانه یک نفر از نیروهای آتش نشانی دچار آسیب دیدگی شده بود که با حضور عوامل اورژانس این آتش نشان تحویل اورژانس شد. در حال حاضر با توجه به حضور به موقع آتش نشانان و عملیات نفسگیری که انجام دادند آتش تحت کنترل است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان نیز در حال جستجو هستند تا چنانچه آتش پنهانی مانده باشد آن را نیز خاموش کنند. این ساختمان علیرغم اینکه ساختمان اداری دولتی است و باید بیشتر قوانین را رعایت کنند اما هنوز تاییدیه سازمان آتش نشانی را ندارد و تا جایی که ما از همکاران شهرداری منطقه اخبار را کسب کردیم این ساختمان هنوز پایان کار نیز دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: با وجود بهره برداری هایی از ساختمان صورت گرفته است. اگر این اتفاق در ساعت اداری می افتاد قطعا مشکلات بسیاری ایجاد می شد و تقاضای ما این است که به مقررات ایمنی و شهرداری و شهرسازی احترام گذاشته و تا زمانی که تاییدیه لازم اخذ نشده در ساختمان فعالیت نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید