کرونا صنعت الکترونیک چین را مختل کرد

کدخبر: ۳۲۴۴۹۶
اقتصاد نیوز: کارخانه ها در چین به عنوان مرکز زنجیره عرضه صنعت الکترونیک، به خاطر طولانی تر شدن تعطیلات سال نوی چینی و شیوع ویروس کرونا بسته شده اند. انتظار می رود بیشتر آنها در دهم فوریه، یک هفته دیرتر از برنامه قبلی، بازگشایی شوند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ کارخانه ها در چین، مرکز زنجیره عرضه صنعت الکترونیک، به خاطر طولانی تر شدن تعطیلات سال نوی چینی و شیوع ویروس کرونا بسته شده اند. انتظار می رود بیشتر آنها در دهم فوریه، یک هفته دیرتر از برنامه قبلی، بازگشایی شوند.

 ولی به گفته متخصصان تولید، حتی اگر کارخانه ها به سرعت به تولید کامل خود باز گردند، قرنطینه ها و سایر اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع این بیماری در چین در نظر گرفته شده اند، همچنان تولید وسایل الکترونیکی را مختل خواهند کرد.

 شرکت هایی که سخت افزار یا محصولات فیزیکی می سازند در شرایط بحران قرار دارند چون یا محصولات ساخت چین آنها تمام شده یا برای قطعات خود محتاج چین هستند.

شرینا کامال، تحلیلگر رزیلینس360 که یک شرکت مدیریت خطرات لجستیکی است، گفت زنجیره عرضه تا الان هم به خاطر تاخیر یک هفته ای در بازگشایی کارخانه ها آسیب دیده است.

 وی گفت:« تاثیر فلج کننده ای که از تنها یک منطقه در چین ناشی می شود، کاملا بی سابقه بوده و هیچ گاه مثل آن را شاهد نبوده ایم».

 

 شرکت های بزرگ معمولاً طرح‌هایی برای زمانی که تولیدشان مختل می شود دارند، و اگر شرکتها عرضه کنندگان دومی برای قطعات مهم خود داشته باشند می توانند محصولات فعلی را با سرعت کمتری تولید کنند.

 ولی تاخیر در فرآیند طراحی و نمونه سازی به خوبی در فصل تعطیلات تأثیر می گذارد. چون شرکت های الکترونیک همزمان که محصولات سال قبل را می سازند، بر روی تولیدات جدید هم کار می کنند. این فرایند «معرفی محصولات جدید» یا NPI می گویند. بنابراین، محصولاتی که برای فصل تعطیلات برنامه ریزی شده بود با تأخیر می رسند.

 شرکتهای الکترونیک به منظور تولید تعداد بالایی از وسایل الکترونیکی چند مرحله را باید بگذراند:

 اول، شرکت محصول را به تعداد کمی تولید می کند تا مورد آزمایش قرار گیرد و تصحیح شود. بعد نوبت می رسد به طراحی یا آزمایش تایید ساخت آن وسیله که طی این مرحله، از امکان تولید آن به مقدار زیاد اطمینان حاصل می شود. سپس کارخانه‌ها مقادیر بالایی از این محصول را برای عموم می سازند. این فرایند ماه‌ها طول می‌کشد و تأخیر در یک مرحله ، کل فرایند را کند میکند.

 ساخت این محصولات نیاز به حمایت مهندسی از طرف یک تیم توسعه ای دارد و اگر این تیم یک گروه خارجی باشد، باید برای کار به چین سفر کند ولی در حال حاضر بسیاری از کشور ها سفر به چین را ممنوع کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید