همتی از وضعیت ارز تجاری در 11 ماه سال 98 گزارش داد؛

بازگشت 22میلیارد دلار ارز صادراتی/ تامین 35.5میلیارد دلار برای واردات

کدخبر: ۳۲۵۶۰۲
اقتصادنیوز؛ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی خلاصه‌ای از وضعیت ارز حاصل از صادرات و میزان ارز اختصاص یافته برای واردات در 11 ماه سال 98 ارائه داد.
بازگشت 22میلیارد دلار ارز صادراتی/ تامین 35.5میلیارد دلار برای واردات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ عبدالناصر همتی گفت: علیرغم فشارهای حداکثری دولت آمریکا و مجموعه اقدامات برای محدود کردن تجارت و نقل و انتقال پولی و ارزی کشور، در ۱۱ ماه سال ۹۸ خوشبختانه ۳۵.۵ میلیارد دلار تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه کردیم.

وی ادامه داد: از این ۳۵.۵ میلیار دلار، ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی بود که از این نظر فراوانی جدی در کشور داریم.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۸ نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار ارز صادراتی به چرخه اقتصاد بازگشته است که از این ۲۲ میلیارد دلار، ۳۰ درصد آن به صورت واردات در مقابل صادرات بود که با راهبری بانک مرکزی و فعالین اقتصادی محقق شده است.

همتی تصریح کرد: با کمک فعالین اقتصادی، صادرکنندگان و همکارانمان در بانک مرکزی و نیز تلاش‌های وزارت نفت توانستیم با قدرت منابع مورد نیاز کشور را تامین کنیم و انشاالله این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید