رئیس اتاق بازرگانی تهران: شیب سرمایه‌گذاری در کشور منفی شد

کدخبر: ۳۲۵۶۹۷
اقتصاد نیوز: رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که آمار ۹ ماهه مرکز آمار استخراج شده، رشد اقتصادی ما با نفت، منفی ۹.۶ و بدون نفت صفر بوده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که آمار ۹ ماهه مرکز آمار استخراج شده، رشد اقتصادی ما با نفت، منفی ۹.۶ و بدون نفت صفر بوده است؛  میزان سرمایه‌گذاری از استهلاک موجود در سرمایه کم‌تر شده و می‌تواند اختلالات بسیاری مثل کاهش اشتغال را به همراه داشته باشد.

او بیان کرد: مهم‌ترین بحثی که می‌توان در این شرایط مطرح کرد موضوع بهره‌وری است؛ میانگین رشد بهره‌وری در سال‌های گذشته صفر بوده؛ محیط کسب و کار و عامل مؤثر بر آن مثل فساد باید مورد توجه قرار بگیرد که متأسفانه ۱۶ درجه افزایش پیدا است.

خوانساری گفت: میزان تورم تولیدکننده حدود ۶۰ درصد بوده و نسبت به میزان تسهیلات تولیدکننده‌ها با ۲۴ درصد افت مواجه بوده‌اند.

رئیس اتاق تهران بیان کرد: حدود ۱۰ ماه است که چندین هزار خودرو و اقلام بسیاری در گمرک باقی می‌ماند که با تأخیر در تصمیم‌گیری از بین می‌رود؛ فشار‌هایی که به واحد‌های تولیدی وارد می‌شود باید رفع شده و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه قرار بگیرد.

او درباره آلودگی هوا گفت: مؤسسه تحقیقات انرژی جهانی گزارشی را منتشر کرده که روزانه ۸ میلیارد دلار هزینه به دنیا تحمیل می‌شود.

خوانساری تصریح کرد: نگاهی که در جامعه نسبت به بخش خصوصی وجود داشت، نگاه چندان مثبتی نبوده و در سال گذشته با فعال شدن در رسانه‌ها، پیگیری مسئولیت اجتماعی مثل راه‌اندازی بیمارستان بازرگانان، فعال شدن در فضای مجازی و موارد از این قبیل اقداماتی برای بهبود شرایط انجام شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید