افت یک درصدی قیمت نفت

کدخبر: ۳۲۶۲۸۰
اقتصاد نیوز: به دنبال افزایش مجدد نگرانی‌ها از تأثیر گسترش ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت، قیمت نفت روز جمعه شاهد افت یک درصدی بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، به دنبال افزایش مجدد نگرانی‌ها از تأثیر گسترش ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت، قیمت نفت روز جمعه شاهد افت یک درصدی بود، همچنین تعلل اوپک و متحدانش نسبت به واکنش به وضعیت جدید بازار نیز دیگر عامل افت قیمت نفت بود.

جدیدترین نشانه‌ها از شیوع ویروس کرونا در خارج از استان هوبی چین موجب شده تا شاخص‌ها در بازار‌های بورس آسیایی سقوط کند. همزمان سران گروه بیست برای برگزاری نشست دوره‌ای خود در مورد اقتصاد جهانی به عربستان سفر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۸۱ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش به ۵۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. دیروز نفت برنت تا بیش از ۲ درصد افت کرده بود، قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۵۰ سنت معادل ۰.۹ درصد افت به ۵۳ دلار و ۳۸ سنت رسید.

با وجود افت قیمت روز جمعه قیمت هر دو شاخص نفتی برای دومین هفته متوالی افزایش داشت. نفت برنت ۲ درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز ۲.۶ درصد رشد هفتگی را تجربه کردند. نگرانی‌ها از تأثیر اقتصادی ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت در اوایل این هفته کاهش داشت و میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز کمتر از حد انتظار رشد کرده بود و همین عوامل رشد هفتگی قیمت نفت را رقم زد.

اوله هانسن، تحلیلگر بازار نفت در ساکسو بانک گفت: «می‌توان گفت که وضعیت نامشخص ناشی از ویروس کرونا مجددا بازگشته است... شیوع ویروس موجب رقم خوردن بزرگترین شوک تقاضا برای نفت از زمان بحران مالی جهانی شده است... تا زمانی که چین فعالیت‌های اقتصادی را از سر بگیرد ویروس همچنان عامل اصلی تعیین کننده در بازار نفت خواهد بود.»


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید