عدم ورود کالای خارجی به نمایشگاه های بهاره

کدخبر: ۳۲۶۴۴۱
اقتصاد نیوز: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: یکی از سیاست های امسال برای نمایشگاه های بهاره تاکید بر عدم ورود کالای خارجی است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، جواد احمدی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: ما در شرایط عادی سال سراغ نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا نمی رویم و معتقدیم واحدهای صنفی و فروشگاه های بزرگ در سطح جامعه نیاز مردم را برطرف می کنند اما در برخی مواقع با افزایش تقاضا برای برخی کالاهای خاص نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا توسط کارگروه تنظیم بازار برپا می شوند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ها در کنار مزایا با معایبی نیز همراهند افزود: تجمیع نیازهای مردم در یک محل و عرضه آن ها باعث رفع غالب نیازهای مردم می شود، علاوه براین قیمت ها در این نمایشگاه ها باید از قیمت واحدهای صنفی کمتر باشد لذا کارشناسی قیمت صورت می گیرد و فروشندگان نیز موظف به عرضه با همان قیمت هستند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت، عرضه کالا بدون واسطه را مزیت مهم این نمایشگاه ها عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه ها باعث متعادل تر شدن قیمت ها و افزایش نظارت ها خواهند شد.

احمدی با بیان اینکه یکی از سیاست های امسال برای این نمایشگاه ها عدم ورود کالای خارجی است افزود: تعداد غرفه هایی که در کل کشور برای این نمایشگاه ها پیش بینی شده کمتر از 20 هزار غرفه است لذا در مقابل سه میلیون واحد صنفی بسیار ناچیز است و تاثیر چندانی بر کاهش فروش واحدهای صنفی نخواهد داشت.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اظهار داشت: واحدهای صنفی در قالب فروش های فوق العاده در این ایام تخفیف می دهند و اتحادیه های صنفی نیز به تامین کالای مورد نیاز مردم و بازار کمک می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های نظارتی ویژه توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این ایام سال گفت: برای امسال هم این موضوع پیش بینی و دستورالعمل های نظارتی نیز به همه استانها ابلاغ شده است.

احمدی اظهار داشت: ما تشدید بازرسی ها را در دستور کار داریم و با تلفن 124 و سامانه 124.ir به شکایات مردمی رسیدگی می کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید