با انتشار ویروس کرونا تولید محبوب‌ترین خودروی الکتریکی جهان به تاخیر می‌افتد

کدخبر: ۳۲۶۵۵۵
اقتصاد نیوز: با توجه به وابستگی غالب صنایع به چین، خودروسازان هم به علت شیوع کرونا در چین دچار مشکل شده اند؛ به طوری که تامین قطعات آن‌ها سخت شده و برخی از کارخانه ها به مرز تعطیلی هم رفته اند.
با انتشار ویروس کرونا تولید محبوب‌ترین خودروی الکتریکی جهان به تاخیر می‌افتد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،بوش بزرگترین عرضه کننده قطعات خودرو است که زنجیره تامین تولیدش به چین گره خورده که ۲۳ تولیدی در ۶۰ منطقه از چین دارد و بیشترین نیروی کار بوش خارج از آلمان در چین حضور دارد.

تویوتای ژاپن هم تمام کارخانه‌های خود در چین را تعطیل کرده و حتی تولید یک مدل اسپورت خود را نیز به اینده موکول کرده است.

با توجه به اینکه کیا و هیوندا هر دو از یک استراتژی پیروی می‌کنند، احتمال می‌رود این دو خودروساز دچار مشکلات اساسی در تولید شوند. این ۲ کمچانی برای کاهش هزینه‌ها خطور تولید خود را در چین گسترش داده بودند.

شرکت تاتاموتورز هم که تولید کننده مادر جگوار و لندرور است، پیش بینی کاهش سوددهی داشته است. گروه خودروسازی جگوار-لندروور، بزرگ‌ترین خودروساز بریتانیایی که در سه کارخانه خود در این کشور سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند، به صف خودروسازان متعددی پیوست که نسبت به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر زنجیره تامین قطعات خودرو از چین هشدار داده‌اند.

رالف اسپت، مدیرعامل این گروه خودروسازی در مرکز ملی نوآوری خودرویی در انگلیس به خبرنگاران گفت: «ما برای این هفته و حتی هفته بعدی مشکلی نداریم، اما اگر تاثیر کرونا بر زنجیره تامین قطعات از چین ادامه یابد ممکن است برای هفته‌های بعد از آن با مشکلاتی مواجه شویم.» فیات‌-کرایسلر نخستین خودروساز اروپایی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین و اخلال در زنجیره تامین قطعات محصولاتش وادار به تعطیلی کارخانه خود در صربستان شد

با فشار دولت چین تسلای امریکا که از پیشتازان تولید خودرو‌های برقی است، خط تولید مدل ۳ خود را باید تعلیق کند و با این حساب تولید محبوب‌ترین خودروی الکتریکی جهان به تاخیر می‌افتد.

شرکت هوندای ژاپن هم سه کارخانه خود در ووهان چین و دو کارخانه موتورسازی دیگر خود در چین را تا اواسط فوریه تعطیل کرده است.

سانگ یانگ کره جنوبی هم که از جمله دیگر خودروسازان است، تعطیلی در خط تولید خود را اعلام کرده است. پرسنل نیسان موتورز و پژو هم در حال خروج از چین است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید