رشد ۴۸۳۱ واحدی شاخص بورس تهران

کدخبر: ۳۲۶۵۹۱
اقتصادنیوز: شاخص کل در بازار بورس امروز (‌دوشنبه) چهار هزار و ۸۳۱ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۰۳ هزار و ۷۳۵ واحد رسید.

به گزارش اقتصادنیوزبراساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۳۵۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۹۱۱  واحد افزایش به ۱۶۶ هزار و ۲۳۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۹۳۸ واحد رشد به ۱۱۰ هزار و ۷۱۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هشت هزار و ۵۵۱ واحد افزایش به رقم ۴۲۶ هزار و ۵۶ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و سه واحد و شاخص بازار دوم ۱۲ هزار و ۹۸ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۸۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۵۹ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۳۴۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۰۰ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۹۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۵۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۳۲۷ واحد، گروه مپنا (سهامی عام)(رمپنا) با ۲۰۱ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۵۸، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۱۳۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۲۲ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۱۰۴ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک تجارت، سایپا، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودر، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۹۳ میلیون و ۳۸۸ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۹۰ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۵۵۲  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۰۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۶ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس)‌ بر شاخص این بازار داشتند.

نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)،  سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت شیراز (شراز)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید