نحوه پوشش بیمه سلامت در مورد کرونا

کدخبر: ۳۲۶۸۳۶
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات برای مبتلایان به کروناویروس توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصادنیوز، مهندس طاهر موهبتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق اظهارات متخصصان کروناویروس دارای درمان خاصی نیست، گفت: البته برای تشخیص بیماری برخی آزمایشات از بیمار گرفته می‌شود که تمام این آزمایشات تحت پوشش بیمه است. 

وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه سیستم تنفسی مبتلایان به کروناویروس آسیب دیده است معمولا نیاز به بستری آنها در آی‌سی‌یو است که این دست خدمات نیز دارای پوشش بیمه‌ای است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه در حوزه درمان نیز بیشتر داروهای نگه دارنده برای این بیماران استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: این داروها در پرتکلهای دارویی ما قید شده است.

وی با اشاره به قانون دوره انتظار ۱۰ روزه برای بیمه شدگان و حذف بیمه از روی تخت بیمارستان، گفت: برای صدور دفترچه مقرر بود تا ۱۰ روز دوره انتظار در نظر بگیریم؛ با توجه به اینکه برخی بیمه نشده بودند، در بخش‌نامه‌ای به استان‌ها اعلام کردیم که مبتلایان به کروناویروس را هم جزو بیماران اورژانسی حساب کرده و بیمه آنها بدون دوره انتظار آغاز شود.

موهبتی ادامه داد: همچنین پیش از این کسانی که برگ‌های دفترچه بیمه‌شان پیش از موعد مقرر به اتمام می‌رسید باید به اداره کل بیمه رفته و تاییدیه اخذ می‌کردند و سپس با مراجعه به دفتر پیشخوان دولت مجددا دفترچه بیمه دریافت می‌کردند که این موضوع نیز با آغاز شیوع کروناویروس در کشور برای بیماران حذف شد و از این پس تنها با مراجعه به دفاتر پیشخوان و استعلام‌های مورد نیاز دفترچه بیمه مجدد به متقاضی تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به انجام عملیات استحقاق سنجی در بیمارستان‌ها، تصریح کرد: ناظر ما باید بر بالین بیمار حاضر می‌شد و تاییدیه‌ای برای بیمار صادر می‌کرد. اکنون اعلام کرده‌ایم بستری بیمار مبتلا به کروناویروس تنها با کد HID کفایت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خاتمه سخنان خود بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص نحوه انتقال و پیشگیری از بیماری، تاکید کرد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های مقتضی از سوی بیمه سلامت صورت گرفته است البته در نظر داریم همزمان با فراهم شدن زیرساخت‌ها، اطلاع رسانی تلفنی از طریق سامانه ۱۶۶۶ را نیز دنبال کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید