قیمت طلا همچنان در حال افزایش

کدخبر: ۳۲۷۰۲۵
اقتصاد نیوز: قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر گسترش سریع ویروس کرونا در خارج از چین که تقاضا برای خرید این فلز به عنوان دارایی مطمئن را برانگیخت افزایش یافت.
قیمت طلا همچنان در حال افزایش

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۶۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته یک درصد صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶۵۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، تقاضا برای خرید دارایی امن در حال حاضر به دلیل تبعات اقتصادی منفی ویروس کرونا بالا است. انتظارات زیادی وجود دارد که بانک‌های مرکزی در صورت گسترش اپیدمی ویروس کرونا به خصوص در خارج از چین واکنش نشان داده و برای حمایت از رشد اقتصادی به کاهش نرخ‌های بهره اقدام کنند.

روز چهارشنبه برای نخستین بار شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا خارج از چین از مواردی که در چین اعلام شد پیشی گرفت.  ایتالیا و ایران به عنوان مراکز جدید شیوع سریع این بیماری ظهور کرده‌اند.

مقامات بهداشتی آمریکا که تاکنون ۵۹ مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا را کنترل کرده‌اند نسبت به احتمال همه‌گیر شدن این بیماری هشدار داده‌اند با این حال دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، اعلام کرد که این کشور برای مقابله با یک بحران سلامتی درحال وقوع در وضعیت عالی قرار دارد.

براساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا و نفت روز پنج‌شنبه که سرمایه‌ گذاران متقاضی خرید طلا و اوراق قرضه بودند سقوط کردند. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به رکورد پایینی که روز گذشته به آن سقوط کرده بود ایستاد.

در این بین سرمایه‌ گذاران پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل اثرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد نرخ‌های بهره را کاهش دهند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه‌ نگهداری طلای بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه‌ گذاری‌ در این فلز را تقویت می‌کند.

از سوی دیگر، تحلیلگران در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشتند: انتظارات برای رشد اقتصادی ضعیف‌تر در کشورهای مصرف‌کننده بزرگ طلا شامل هند و چین ممکن است به تقاضای کمتر برای این فلز ارزشمند منجر شود و در نتیجه قیمت‌ها را پایین ببرد. این ویروس پیش از این نیز فعالیت در بازار فیزیکی طلا در چین را تقریبا متوقف کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۸۰۲ دلار و ۲۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۱۷ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸ دلار و یک سنت رسید.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید