عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران تشریح کرد؛

۳ عامل افزایش قیمت طلا در ایران

کدخبر: ۳۲۷۱۳۳
​اقتصادنیوز: عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران گفت: در صورتی که قیمت‌ها افزایش نداشته باشند، انتظار افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی فروش طلای ساخته شده را داریم.
۳ عامل افزایش قیمت طلا در ایران

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازسیدحجت شفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با بیان این مطلب اظهار داشت: معافیت اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده اقدامی بسیار مناسب و قابل تقدیر از سوی نمایندگان مجلس بود و حتما بر میزان تولید و فروش مصنوعات طلا در ایران تاثیرگذار است.

وی افزود: با این حال افزایش قیمت طلا در داخل کشور که متاثر از افزایش بهای جهانی و همچنین افزایش نرخ ارز است، باعث شده تا قدرت خرید مردم کاهش بیابد و کمتر به سمت خرید طلا بروند.

عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه کاهش قدرت خرید و افزایش تورم باعث شده تا مردم تامین سبد معیشتی خود را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: باید توجه داشت که در طول سال‌هایی که مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا دریافت می‌شد، ذائقه مردم برای خرید طلا تغییر کرد و آنها به جای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ساخت طلا، ترجیح می‌دادند سکه خریداری کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران ادامه داد: در صورتی که قیمت‌ها ثابت شوند و به شرایط پایداری در نرخ ارز برسیم، انتظار داریم که فروش طلای ساخته شده بین ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به شرایط کنونی افزایش یابد.

۳ عامل افزایش قیمت طلا در ایران

وی در خصوص افزایش بهای جهانی طلا نیز گفت: شیوع گسترده ویروس کرونا باعث مختل شدن اقتصادهای بزرگ دنیا و مهم‌تر از همه چین شده است و این موضوع سرمایه‌گذاران را ترغیب به سرمایه‌گذاری در بازارهای امن‌تر از جمله طلا کرده است.

شفایی با این حال تنها دلیل افزایش قیمت طلا در داخل ایران را افزایش بهای جهانی آن ندانست و افزود: به جز افزایش جهانی بهای طلا بدلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، افزایش نرخ ارز و اضافه شدن ایران به فهرست سیاه FATF عوامل اصلی در گرانی طلا در داخل کشور بوده‌اند.

عضو اتاق بازرگانی در پایان گفت: امیدوار هستیم با ثبات یافتن شرایط اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم، نه تنها صنعت طلا و جواهر بلکه سایر صنایع رونق یابند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید