درآمد مالیاتی در آمریکا چقدر است؟

کدخبر: ۳۲۷۷۳۳
اقتصاد نیوز: میزان درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا اکنون به حدود ۳.۵ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه فوریه به سه تریلیون و ۵۱۸ میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۵۲۲ هزار دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه فوریه به طور متوسط ۱۰ هزار و ۸۸۴  دلار و میزان درآمد هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۸ هزار و ۴۴۴ دلار بوده است.

از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه فوریه به یک تریلیون و ۷۴۰ میلیارد و ۷۸۲  میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۳۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار بوده است.

تا پایان ماه فوریه، نسبت درآمد به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۱۶.۲۳ رسیده است. بین بازه زمانی ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین نسبت درآمد به تولید ناخالص داخلی آمریکا مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۹.۵ درصد و بیشترین نسبت مخارج به تولید ناخالص داخلی مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۷.۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به فوریه به ۲۱ تریلیون و ۸۴۶ میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار رسیده است که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۲۳ میلیون ۳۴۸ هزار و ۵۳۹ نفر است که از این تعداد، ۱۵۸ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۸۲۸ نفر در بازار کار مشارکت داشتهاند. از بین جمعیت شاغل آمریکایی، ۱۲۶ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۶۶۹ نفر در بخش خصوصی مشغول به کار بودهاند و ۸ میلیون ۸۰۶ هزار و ۱۰۴ نفر نیز خود اشتغال بودهاند.

از بین کل شاغلین آمریکایی، ۱۳۱ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۱۷۸  نفر به صورت تمام وقت و ۲۷ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۸۳۸ نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار بودهاند. هم چنین ۵۴ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۶۳ نفر بازنشسته تا پایان این ماه در امریکا بودهاند.

اما تا پایان ماه فوریه متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۱۲ هزار و ۹۶۴ دلار، متوسط قیمت خودروی جدید ۳۸ هزار و ۴۹۱ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۳ هزار و ۸۱۳ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان ماه فوریه ۳۶ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۶۴۶ آمریکایی در فقر زندگی می‌کردهاند، ۱۷ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۲۹ نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید