رشد اندک شاخص بورس

کدخبر: ۳۲۸۹۶۵
اقتصادنیوز: شاخص کل در بازار بورس امروز (‌چهارشنبه) ۳۶۳ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد رسید.
رشد اندک شاخص بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۱۹۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۴۳  واحد افزایش به ۱۷۸ هزار و ۹۳۷  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۹۴ واحد رشد به ۱۱۹ هزار و ۱۰۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با پنج هزار و ۳۳۲ واحد افزایش به رقم ۶۶۴ هزار و ۲۹ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۵۵۴ واحد افزایش و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۱۷ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۱۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۵۰ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۴۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۲۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۶۳ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۲۵ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۱۲ واحد،  بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۲۰۲ و بانک پارسیان (وپارس) با ۱۷۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد پتروشیمی پارس (پارس) با ۵۶۶ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۱۳ واحد،  کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)  با ۴۰۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس(فارس) با ۳۹۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۹۲ واحد و پالایش نفت بندرعباس(شبندر) با ۳۸۹ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان،  ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۴۷ میلیون و ۲۶ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۲۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۷۶۷  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۵۱ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۹  میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و تولید مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بر شاخص این بازار داشتند.

نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و نفت ایرانول (شرانول) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید