دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک ایران اعلام کرد؛

جزئیات واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸؛ سهم ۱۱درصدی واردات برنج

کدخبر: ۳۲۹۷۶۲
اقتصادنیوز: در سال جاری تاکنون بیش از ۲۴ میلیون تن کالاهای اساسی وارد شده که ۱۱ درصد آن برنج بوده است.
جزئیات واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸؛ سهم ۱۱درصدی واردات برنج
به گزارش اقتصادنیوز طبق تازه ترین گزارشی که لطیفی- دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک ایران- به ایسنا در رابطه با وضعیت واردات کالای اساسی اعلام کرده است در سال جاری تا۱۸اسفند ماه حدود  ۲۴ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۱۵تن کالای اساسی وارد شده است.

مجموع کالاهای اساسی وارداتی به حدود ۱۴میلیارد و ۹۹۱ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۹۴ دلار بود که نشان می‌دهد با رشد ۱۸.۵ درصدی از لحاظ ارزش و ۲۳ درصدی از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

برنج ۱۱ درصد واردات کالای اساسی را تشکیل داد

اما واردات برنج که در سال جاری در مقاطعی در نوسان بود و با ممنوعیت مواجه شده بود سرانجام در ماه‌های اخیر به روال عادی برگشت. این در حالی است که بررسی واردات این کالا نیز نشان می دهد که از ابتدای سال تا ۱۸اسفندماه یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۹۳ تن به ارزش یک میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۹۷۵ دلار برنج وارد و توزیع شده است.

واردات برنج نسبت به همین بازه زمانی در سال  گذشته که یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۴۵ تن به ارزش یک میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۳۹ دلار بوده، از لحاظ وزنی ۳.۳ درصد رشد و از لحاظ ارزش نیز ۳.۴۴ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که واردات برنج از لحاظ ارزش ۱۱درصد کل واردات کالای اساسی کشور است.

گفتنی است که پیش تر تامین ارز کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می شد که به تدریج برخی اقلام از جمله گوشت از لیست دریافت ارز دولتی حذف شد ولی برنج همچنان مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید