افزایش یارانه دریافتی برخی گروه‌ها

کدخبر: ۳۲۹۷۶۹
اقتصادنیوز: با اجرای بسته حمایتی برای جبران آسیب کرونا و اضافه شدن آن به یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی در حال حاضر برخی گروه‌ها بین ۳۰۰ هزار تا بیش از یک میلیون تومان در ماه دریافتی خواهند داشت.
افزایش یارانه دریافتی برخی گروه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از ماه جاری به مدت چهار ماه قرار شده تا دولت در قالب بسته حمایتی جبران آسیب ناشی از کرونا، به حساب حدود سه میلیون نفر در بین خانوارهای یارانه بگیری که حداقل درآمد دارند، مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ماه واریز کند.

بر این اساس پرداختی برای خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است.

در کنار این بسته حمایتی، از آبانماه و با اصلاح قیمت بنزین، ماهانه حدود ۱۹ میلیون خانوار از بین یارانه بگیران گزینش شده که به آنها نیز از محل درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین در دهم هر ماه مبلغی تحت عنوان کمک معیشتی پرداخت می‌شود.

کمک‌های معیشتی نیز به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت‌ خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

از سوی دیگر مبلغ ثابت ۴۵ هزار ۵۰۰ تومان به ازای هر یارانه بگیر در هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که در مجموع حدود ۷۸ میلیون نفر هستند.

 در این شرایط بخشی از یارانه بگیران سه گروه دریافتی در ماه خواهند داشت که شامل بسته حمایتی کرونا، کمک معیشتی و یارانه نقدی خواهد بود.

محاسبات نشان می دهد که دریافتی ماهانه گروهی که سه یارانه را دریافت می‌کنند در ماه اینگونه است که برای خانوار تک نفره ۳۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان، دو نفره ۳۹۴ هزار تومان، سه نفره ۶۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان، چهار نفره ۸۵۴ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برای خانوار به تعداد بالاتر نیز رقم یارانه نقدی به ازای هر نفر محاسبه می شود.

بسته حمایتی کروتا تا چهار ماه پرداخت می شود و خانوارهای مشمول در این مدت سه یارانه می‌گیرند. قرار بر این است که اولین بسته نیز ساعت ۲۴ روز سه شنبه همزمان با ۲۷ اسفند به حساب سرپرستان خانوار و همان حساب یارانه واریز شود.

همچنین کمک معیشتی دهم و یارانه نقدی نیز بیستم هر ماه به حساب یارانه واریز می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید