سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۹۹ اصلاح شد

کدخبر: ۳۲۹۷۹۸
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: خوشبختانه تمام ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۹۹ اصلاح شد و امیدوارم این اصلاحات ظرف دو روز آینده در شورا مورد بررسی قرار گیرد تا این قانون مصوب توسط رییس مجلس به دولت ابلاغ شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، هادی قوامی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون افزود: در نشست امروز این کمیسیون، موارد و ایرادات اعاده شده از سوی شورای نگهبان درباره لایحه بودجه ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عمده ایرادات شورای نگهبان به موضوع اصلاح قوانین دائم در لایحه بودجه بود، اعضای شورا معتقد بودند که لوایح بودجه محلی برای اصلاح قوانین دائم نیست، بلکه این لوایح، محلی برای انعکاس قوانین دائم هستند. از این رو موارد مربوط به اصلاح قوانین دائم در لایحه بودجه برای تأمین نظر شورای نگهبان حذف شد.

وی گفت: همچنین شورای نگهبان نسبت به برخی واژه ها در لایحه بودجه ایراد گرفته بود که در نشست امروز کمیسیون تلفیق برای تأمین نظر شورا، اصلاحات عباراتی صورت گرفت. به طور مثال شورای نگهبان به واژه "نفت خام" ایراد گرفته بود که کمیسیون تلفیق واژه "خام" را حذف کرد.

قوامی افزود: یکی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۹، مربوط به استفاده از منابع اعتباری صندوق توسعه ملی بود، اعضای شورا اعلام کردند که برای استفاده از منابع این صندوق نیاز به مجوز مقام معظم رهبری است و مجوز مربوطه تاکنون به شورای نگهبان ارسال نشده است که با پیگیری های صورت گرفته، مجوز به شورا ارسال شد و مصوبات مجلس مورد تأیید قرار گرفت.

وی گفت: در نشست امروز همچنین ایرادات شورای نگهبان به تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۹۹ درباره میزان افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده بررسی شد و ابهامات موجود در روند افزایش حقوق کارمندان بر اساس میزان دریافتی رفع شد. همچنین در بحث حقوق به بازنشستگان فرهنگی علاوه بر اعتبار ۶ هزار میلیاردی دولت، مجلس اعتباری حدود سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان را برای این بخش در نظر گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: خوشبختانه تمام ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۹۹ اصلاح شد و امیدوارم این اصلاحات ظرف دو روز آینده در شورا مورد بررسی قرار گیرد تا این قانون مصوب توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید