بلایی که نفت ارزان بر سر کشورهای در حال توسعه می آورد

کدخبر: ۳۲۹۸۴۷
اقتصاد نیوز: آژانس بین المللی انرژی و اوپک در یک بیانیه مشترک اعلام کردند اگر شرایط فعلی بازار ادامه یابد، درآمد نفت و گاز کشورهای در حال توسعه ۵۰ تا ۸۵ درصد در سال میلادی جاری کاهش می یابد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛  آژانس بین المللی انرژی و اوپک در یک بیانیه مشترک اعلام کردند اگر شرایط فعلی بازار ادامه یابد، درآمد نفت و گاز کشورهای در حال توسعه 50 تا 85 درصد در سال میلادی جاری کاهش می یابد و به پایین ترین حد طی دو دهه گذشته می رسد.

در این بیانیه که توسط فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی و محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک صادر شده آمده است این شرایط پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بسیاری مخصوصاً برای هزینه های بخش عمومی در زمینه هایی مانند مراقبتهای بهداشتی و آموزش دارد.

با گسترش بیشتر ویروس کرونا در سراسر جهان و بسته شدن شهرهاو سیر اقتصاد جهان به سمت رکود، قیمت نفت در روز دوشنبه به زیر 30 دلار در هر بشکه رسید.

کاهش قیمت نفت با فروپاشی اتحاد بین اوپک و متحدانش به رهبری روسیه شدیدتر شده است. ائتلاف اوپک و متحدانش جلوی تولید اضافی نفت را می‌گرفت.

در این بیانیه اشاره‌ای به عربستان و روسیه که جنگ قیمت نفت را برای سهم بازار به راه انداخته اند، نشده است ولی خواستار ثبات بازار شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید