وال استریت بزرگترین نوسان های یک روزه تاریخ خود را تجربه کرد

کدخبر: ۳۲۹۸۵۹
اقتصاد نیوز: در حالی که اخبار مربوط به شیوع گسترده ویروس کرونا و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد جهانی موجب ترس و نگرانی شدید سرمایه گذاران شده است، بازار بورس وال استریت بزرگترین نوسان های یک روزه تاریخ خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ در حالی که اخبار مربوط به شیوع گسترده ویروس کرونا و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد جهانی موجب ترس و نگرانی شدید سرمایه گذاران شده است،  بازار بورس وال استریت بزرگترین آشفتگی و نوسان یک روزه در تاریخ خود را پشت سر گذاشت.

روز دوشنبه بازارهای مالی شاهد نوسانات بی سابقه ای بود، به نحوی که ارزش شاخص اس اند پی 500 بورس آمریکا با افت 12 درصدی بدترین افت خود از دوشنبه سیاه در سه دهه قبل را به ثبت رساند. این آشفتگی ها و نوسانات پس از آن رخ داد که چند بانک مرکزی مهم جهان در اقدامی هماهنگ مبادرت به کاهش نرخ بهره کردند، اما این اقدامات نه تنها موجب برطرف شدن نگرانی سرمایه گذاران نشد، بلکه حس وحشت بیشتری را در بازارها به دنبال داشت.

بازارهای آسیایی که به فاصله چند ساعت پس از اتمام روز آشفته بورس وال استریت، روز جدید خود را آغاز کردند به پیروی از افت شاخص ها در آن سوی جهان شاهد افت ارزش سهام بودند.

شاخص گسترده ام اس سی آی آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن امروز شاهد افت نیم درصدی بود. شاخص نیکی ژاپن هم امروز افت 0.06 درصدی را تجربه کرد و شاخص بورس کاسپی کره جنوبی افت 2.16 درصدی را پشت سر گذاشت.

روز دوشنبه ارزش شاخص اس اند پی 500 شاهد افت حدودا 2.69 تریلیون دلاری بود و سومین افت ارزش بزرگ تاریخ خود را به ثبت رساند. در طی 18 روز گذشته ارزش این شاخص مهم بورس امریکا 8.28 تریلیون دلار کاهش یافته است.

فدرال رزرو آمریکا دو روز پیش در یک نشست اضطراری و با هدف کمک به اقتصاد بحران زده این کشور اقدام به کاهش نرخ بهره کرد و نرخ بهره را به حدود صفر رساند. بانک های مرکزی چند کشور دیگر جهان نیز در اقدامی هماهنگ به اتخاذ سیاست های پولی انبساطی و کاهش نرخ بهره پرداختند. اما این اقدام موجب دامن زدن به این نگرانی در میان سرمایه گذاران شد که بانک های مرکزی تمام ابزارهای پولی در اختیار خود برای سامان بخشیدن به اوضاع آشفته اقتصاد جهانی را به کار گرفته و اصطلاحا دست خود را خالی کرده اند و در صورت تشدید بیشتر بحران کار دیگری از آنها ساخته نخواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید