آخرین پیش‌بینی‌ها درباره نرخ بیکاری آمریکا پس از بحران کرونا

کدخبر: ۳۲۹۹۶۱
اقتصادنیوز: وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد که همه‌گیری ویروس کرونا ممکن است نرخ بیکاری در ایالات متحده را به ۲۰ درصد برساند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد چهارشنبه به نقل از یک منبع در سنای آمریکا گزارش داد که «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری این کشور در دیدار سه‌شنبه خود (به وقت واشنگتن) با سناتورهای جمهوریخواه این موضوع را مطرح کرده است.

منوچین با بیان این مطلب از سناتورهای جمهوریخواه خواسته است که از لایحه بسته کمک مالی دولت فدرال برای تحریک اقتصاد آمریکا که به ۱ تریلیون دلار می‌رسد، حمایت کنند تا جلوی چنین پیامدی گرفته شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین در این دیدار گفته است که احتمال دارد پیامدهای همه‌گیری کووید۱۹ برای اقتصاد آمریکا بدتر از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ باشد.

رهبران جمهوریخواه سنا هفته گذشته بسته پیشنهادی دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا را رد کردند. از آن زمان به بعد، خسارات وارده به شرکت‌هایی که مجبور شده‌اند به دلیل شیوع کرونا فعالیتشان را تعطیل کنند و همچنین ایالت‌های تحت قرنطینه، افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواستار کاهش یا تعلیق مالیات‌های کسر شده از چک حقوقی همه آمریکایی‌ها حداقل تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

اما دموکرات‌ها و کارشناسان مسائل اقتصادی می‌گویند تمرکز بر مالیات حقوق‌بگیران، باعث نادیده گرفته شدن کارگران اخراجی، از کار بیکار شدگان و افرادی می‌شود که به صورت ساعتی حقوق دریافت می‌کنند.

براساس آخرین آمارها، تاکنون بیش از ۵ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و دست‌کم ۱۰۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید