رییس کل بانک مرکزی:تامین اعتبارات بخش تولید راهبرد تحقق شعار سال است

کدخبر: ۳۳۰۲۸۴
اقتصادنیوز: رییس کل بانک مرکزی با اشاره به مسوولیت این بانک در ایجاد ثبات اقتصادی و تامین اعتبارات لازم برای بخش تولید، بر هدایت بانک‌های کشور در مسیر رشد اقتصادی تا تحقق «جهش تولید» تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی» عصر امروز در اولین جلسه راهبردی برنامه های بانک مرکزی برای "جهش تولید" که همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) و با حضور معاونان و مدیران ارشد این بانک برگزار شد،، از مدیران بانک مرکزی خواست، با سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اقتصادی کشور درجهت تحقق شعار سال هماهنگ باشند و برنامه های اجرایی لازم را طراحی و عملیاتی کنند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به مسوولیت این بانک در خصوص محورهای مورد نظر برای پیگیری و تحقق شعار سال، تصمیم گیری و مقرر شد، در ستادی با مسوولیت معاونت اقتصادی بانک، جزئیات سایر برنامه ها بررسی و تدوین شود.

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارش های موثق، از بازگشت به کار برخی کارخانه‌های راکد یا تعطیل و افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، گفتند: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحب‌نظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاههای مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

ایشان با تأکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر گذار باشد، فرمودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌ وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و  ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی به رسم هر سال  با نام‌گذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید»، مسیر حرکت یک‌ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید