طلافروشی‌ها از چه روزی اجازه بازگشایی دارند؟

کدخبر: ۳۳۰۴۶۱
اقتصادنیوز: واحدهای صنفی فروش طلا و جواهر به علت شیوع کرونا تا ۱۵ فروردین در تعطیلی به سر می‌برند؛ بر اساس مصوبات ستاد مقابه با کرونا، همه واحدهای تجاری فروش اقلام غیرضروری باید تعطیل شوند که شامل صنف فروش طلا و جواهر نیز می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا با وجود تعطیلی رسمی واحدهای صنفی طلافروشی، قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی به یک هزار و ۵۹۰ دلار رسید که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از ۲۰ دلار رشد داشته است.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه طرح قدیم نیز ۶ میلیون تومان اعلام شده است.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است: با توجه به لزوم اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا، همه واحدهای تجاری از جمله طلافروشان طبق مصوبات این ستاد ملزم به تعطیلی واحدهای کسبی خود تا ۱۵ فروردین هستند.

به گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران «مسعود یزدانی» تصمیمات ستاد مرکزی مقابله با کرونا را لازم الاجرا دانست و گفت: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت تجاری در این صنف با متخلفان طبق مصوبات ستاد کرونا برخورد قانونی خواهد شد.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به شرایط خاص موجود در کشور ادامه داد: از همه اهالی صنف و صنعت طلا و جواهر کشور به ویژه شهر تهران خواهشمندم ضمن تعطیلی واحدهای کسبی خود و ماندن در خانه، به قطع زنجیره انتقال و ریشه کن کردن این بیماری کمک کنند.

قیمت طلا و سکه در معاملات آخرین روز کاری سال ۹۸ (چهارشنبه) تغییر چندانی نسبت به روز معاملاتی گذشته نداشت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات آخرین روز کاری سال ۹۸ (۲۸ اسفند) به نرخ ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز پنج میلیون و ۹۰۰ تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد.

هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۰۲ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

سکه در هفته های پایانی سال ۹۸ بارها از مرز ۶ میلیون تومان فراتر رفته، اما موفق به تثبیت جایگاه خود نشده و دوباره افت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک